АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
незалежне
опозиційне видання

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Введення в експлуатацію по-новому. Кабмін спростив порядок прийняття в експлуатацію завершених будівництвом об’єктів, однак надмірна свобода може потягти негативні наслідки
03.06.2011 р.

13 квітня 2011 р. У відповідності до Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" Кабмін прийняв постанову № 461, яка регулює порядок прийняття в експлуатацію завершених будівництвом об’єктів.

1. Категорія складності як фактор, який визначає порядок прийняття об’єкта в експлуатацію

Постановою № 461 передбачені два типи процедур прийняття об’єктів в експлуатацію:

1) спрощену - для архітектурно і технічно нескладних об’єктів (так званих об’єктів I-III категорій складності), в т.ч. індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових і дачних будинків, і

2) стандартну - для більш складних об’єктів (IV-V категорій складності).

Категорію складності об’єкта будівництва від I до III встановлює сама проектна організація і замовник будівництва. Що стосується категорій IV-V, їх присвоєння має бути врегульовано Кабінетом Міністрів України, однак на сьогоднішній день такий порядок урядом не затверджений. В зв’язку з цим, до прийняття такого положення слід керуватися Положенням ДБН В.1.2-14-2009 "Загальні принципи забезпечення надійності і конструктивності безпеки будівель, споруд і будівельних конструкцій та основ" (з цього приводу Мінрегіонбуд нещодавно опублікував листа - ред.).

2. Спрощена процедура введення в експлуатацію: плюси і мінуси

Спрощена процедура введення об’єкта в експлуатацію не передбачає будь-якого узгодження з органами державної влади або місцевого самоврядування. І навіть Інспекція архітектурно-будівельного контролю фактично не видає жодного дозвільного документа - вона лише проводить реєстрацію декларації про готовність об’єкта до експлуатації, оформленого самим замовником будівництва.

Більше того, Інспекція не проводить жодних перевірок об’єкта на предмет відповідності зведеного об’єкта проектній документації, вимогам будівельних норм і стандартів.

З однієї сторони, така спрощена процедура дозволить суттєво прискорити завершальний етап будівництва. З макроекономічної точки зору така швидка процедура введення об’єктів в експлуатацію значно підвищує привабливість України як для локальних, так і для іноземних девелоперів.

З іншої сторони, спрощена процедура введення в експлуатацію застосовується до тих об’єктів будівництва, котрі фактично зводяться без реального контролю зі сторони Інспекції або будь-яких інших уповноважених органів державної влади. Зокрема, для побудови об’єктів I-III категорій складності на сьогоднішній день скасовані вимоги до обов’язкової комплексної експертизи проектної документації, а також немає необхідності отримувати дозвіл на виконання будівельних робіт.

Більше того, стосовно індивідуальних садибних житлових будинків, садових і дачних будинків до 2-х поверхів з площею до 300 кв.м, проекту документація взагалі може не розроблятися (ч. 2 ст. 27 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності"). З огляду на все вище сказане випливає висновок: питання стосовно відповідності зведених об’єктів I-III категорій складності державним будівельним нормам, в т.ч. нормам відносно надійності та безпеки конструкцій, фактично лежить в площині добросовісності замовника, генерального підрядника і генерального проектувальника (за наявності).

На додаток слід відзначити, що жодним нормативним актом на сьогоднішній день не передбачений контроль за правильністю присвоєння об’єкту будівництва тієї чи іншої категорії складності. В зв’язку з цим, у держави немає реальних механізмів виявлення і/або попередження неправильного (в т.ч. умисно) зарахування об’єкта будівництва проектною організацією до тієї чи іншої категорії складності. Не складно передбачити, що така надмірна свобода в діях забудовників може потягти можливі зловживання з їх сторони з метою прискорення і здешевлення процесу будівництва.

3. Стандартна процедура введення в експлуатацію: що змінилось

Стандартна процедура введення в експлуатацію практично не піддалася змінам: алгоритм дій передбачає складання акта готовності об’єкта, проведення перевірки Інспекцією архітектурно-будівельного контролю з наступною видачею сертифіката відповідності.

Головна новела, передбачена Постановою № 461, полягає в тому, що віднині Акт готовності об’єкта в експлуатацію не потребує узгодження з виконкомом місцевої ради або місцевою державною адміністрацією або іншими органами.

Нагадаємо, що раніше, згідно попереднього порядку введення завершених будівництвом об’єктів в експлуатацію, акт готовності повинен був в письмовій формі погоджуватися виконкомом місцевої ради або місцевою державною адміністрацією, а також "органами, уповноваженими законом брати участь в прийнятті в експлуатацію завершених будівництвом об’єктів". Враховуючи розмитість такого формулювання на практиці, під такими "органами" розумілись і пожежники, і органи санітарно-епідеміологічного контролю. Віднині така практика буде скасована.

ВИСНОВОК

В цілому, неможна не відзначити позитивного здвигу назустріч девелоперам, котрі, як, напевне, ніхто інший, до недавнього часу відчували тиск бюрократичних узгоджувальних і дозвільних процедур. Більше того, жевріє надія, що спрощення процедури будівництва здешевить нерухомість і, в першу чергу, житлову.

Однак з огляду на все вище викладене, необхідно всерйоз замислитися над тим, аби надмірна свобода і гонитва за здешевленням будівництва не потягла за собою якихось негативних наслідків. Ми переконані, що контроль і перевірка на відповідність державним будівельним нормам зі сторони Інспекції просто-таки необхідні незалежно від складності об’єкта, що зводиться.

Тимур Бондарев, керуючий партнер АО Arzinger

Переклад здійснено сайтом «Стопком.UA». Джерело:

ЛІГА: ЗАКОН




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ