АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка

 
RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Визначений тимчасовий порядок оцінки нерухомості при відчуженні. Коло суб’єктів оцінки для цілей оподаткування значно розширене
20.11.2011 р.

Постановою КМУ від 26.10.2011 № 1103 затверджений Тимчасовий порядок визначення оціночної вартості нерухомості і об’єктів незавершеного будівництва, котрі продаються (обмінюються).

Необхідність прийняття такого нормативно-правового акту обумовлена тим, що Податковий кодекс зобов’язує Кабмін встановити порядок визначення оціночної вартості вказаних об’єктів для цілей оподаткування при проведенні операцій по продажу (обміну) нерухомого майна (ст. 172 ПК). При цьому ПК встановлює, що визначати вартість вправі лише державний орган згідно закону.

Цікаво відзначити, що Кабмін аргументує тимчасовість затвердження такого порядку відсутністю законодавчого визначення держоргану-оцінщика, оскільки в Законах "Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні" і "Про оцінку землі" держоргани наділені функціями оцінки лише стосовно державного або комунального майна.

До речі, подібний пробіл в законодавстві існує далеко не перший рік, оскільки ще Закон про ППФО містив вимоги про оцінку відчужуваної приватної нерухомості саме держорганом, котрий так і не був визначений.

До 2011 року це питання роз’яснювалося п. 3 спільного листа ДПАУ і Мін’юсту від 18.01.2005, що стосується, зокрема, виконання нотаріусами функцій податкових агентів. Тимчасово функції таких органів з оцінки були покладені на БТІ та Держкомзем (на сьогодні - Держземагентство), що й реалізувалось на практиці, хоча і неодноразово піддавалося справедливій критиці юристів.

Згідно норм Тимчасового порядку, до визначення органу, уповноваженого здійснювати оцінку нерухомості, на законодавчому рівні функції суб’єктів оцінки будуть виконувати суб’єкти господарювання, котрі відповідають вимогам Закону про оцінку майна, майнових прав і професійної оціночної діяльності в Україні і Закону про оцінку землі, а також Держземагентство.

Таким чином, Кабмін значно розширив коло суб’єктів, котрі можуть здійснювати оцінку нерухомості для цілей оподаткування, при цьому означивши загальні положення, що стосуються отримання статусу такого суб’єкта і його взаємодії з контролюючим органом. Кабмін також зобов’язав ФДМУ в шестимІсячний строк підготувати проект змін до Податкового кодексу і Закону про оцінку майна, що визначають орган, котрий здійснюватиме оцінку нерухомості і об’єктів незавершеного будівництва.

Цікаво, що тепер для оцінки т.зв. "земельних покращень" (житлових, торгівельних, промислових будівель, споруд, призначених для адміністративних цілей, а також їх частин (приміщень)), суб’єкти оцінки повинні враховувати мінімальну вартість 1 кв. м покращень, визначення котрої до 1 січня кожного року повинні забезпечити Рада Міністрів АРК, обласні, Київська і Севастопольська міські держадміністрації.

Строк визначення оціночної вартості земельних покращень не може перевищувати одного місяця і обов’язково повинен зазначатися в договорі про оцінку, крім того, висновок про оцінку діє всього 6 місяців, причому строк його дії обов’язково повинен бути в ньому прописаний.

Методи оцінки нерухомості визначаються Тимчасовим положенням в залежності від об’єкта. Так, об’єкти малоповерхового будівництва, в тому числі, дачного и садового типу визначаються за допомогою затратного і порівняльного методів, об’єкти багатоповерхового будівництва - порівняльного методу з урахуванням інформації про продаж подібних об’єктів за останні шість місяців.

Об’єкти незавершеного будівництва оцінюються з використанням комплексу методів, але лише за умови, що: їх будівельна готовність складає не менше 70 %, будівництво розпочалося не більше 5 років тому, показники міцності конструкції об’єкта дозволяють завершити будівництво, об’ємно-планувальні характеристики відповідають сучасним вимогам будівельних норм і правил, а також якщо при тимчасовому припиненні будівництва об’єкта роботи з його консервації виконані своєчасно.

У випадку незгоди платника податку з оцінкою належного йому об’єкта, він може оскаржити звіт про оцінку в судовому порядку.

Марина Самофал

Переклад здійснено сайтом «СтопкомUA». Джерело:

Всеукраїнська мережа ЛІГА:ЗАКОН



Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ