АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
незалежне
опозиційне видання

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Уряд передав в Раду законопроект про ринок земель.
27.07.2011 р.

Проект Закону про ринок земель № 9001-1, розроблений урядом, зареєстрований у Верховній Раді 19 липня 2011 року. Дещо раніше законопроект про ринок земель № 9001 був поданий в Раду також народним депутатом Григорієм Смітюхом (з фракції Партії регіонів).

У відповідності з урядовим проектом придбавати і відчужувати земельні ділянки і права на них можуть громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування, держава в особі своїх компетентних органів, а також іноземці.

Придбаватися і відчужуватися можуть земельні ділянки державної і комунальної власності (відповідного цільового призначення і способу використання, в межах визначеної категорії земель), в тому числі разом з розміщеними на них об’єктами, а крім того – земельні ділянки громадян і юридичних осіб, права на земельні частки (паї), права оренди на встановлений строк, емфітевзис (право користування чужою землею для сільськогосподарських потреб) і суперфіцій (право користування чужою землею для забудови). Придбаватися і відчужуватися можуть і частки в праві спільної власності на землю.

Обмежені в обороті землі сільськогосподарського призначення. Їх придбавати у власність для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за цивільно-правовими договорами можуть лише громадяни України, фермерські господарства, держава і територіальні громади. Іноземці не можуть ставати власниками сільгоспземлі за цивільними договорами. Дарувати земельні ділянки сільгосппризначення, що знаходяться в приватній власності, можна лише членам сім’ї, державі або територіальній громаді.

Сільськогосподарським підприємствам, установам і організаціям землі сільгосппризначення можуть належати за проектом на праві користування (за чинними нормами – на праві власності).

Встановлені граничні максимальні площі земельних ділянок для ведення товарного сільгоспвиробництва, котрі можуть перебувати у власності однієї особи. Їх площі залежать від різновиду природно-сільськогосподарської зони. В Поліссі це - 1500 гектарів, в Лісостепу - 1750 га, в степу - 2100 га, в Карпатській гірській області - 900 га. У випадках успадкування землі ці норми можуть бути перевищені.

Гранична максимальна площа земельних ділянок, які знаходяться у власності однієї особи, але розміщених в різних природно-сільськогосподарських зонах, не може перевищувати 2100 гектарів.

Право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб за проектом можна буде віддати в заставу. Строк договору про право користування земельною ділянкою для сільгосппотреб не може бути менше 20 років і перевищувати 50 років. Розмір плати за користування не можу бути менше 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за рік.

Проект Григорія Смітюха має багато спільного з урядовим.

ЕКСПЕРТНА ДУМКА

Прокоментував деякі положення проекту для ЛІГА:ЗАКОН Маркіян Мальський, керівник Західно-українського філіалу АО Arzinger і керівник практики Альтернативного вирішення спорів: "Відомо, що в даний час тривають активні ініціативи щодо зняття мораторію на продаж сільськогосподарських земель. Так, неочікувано швидко був прийнятий Закон "Про державний земельний кадастр", хоча його прийняття прогнозували на осінь цього року. Наступним логічним кроком до зняття мораторію є прийняття закону "Про ринок земель". Громадськості презентувались уже кілька проектів цього закону, котрі в принципі не кардинально відрізнялися один від одного. Однак, враховуючи те, що так швидко прийняли Закон України "Про державний земельний кадастр", законопроект про ринок земель № 9001-1, очевидно, має більше шансів в порівнянні з попередніми проектами.

Запропонований урядом законопроект дає вичерпний перелік суб’єктів, котрі можуть придбавати у власність сільськогосподарські землі за цивільно-правовими договорами. А саме, до них належать: громадяни України, фермерські господарства, держава і органи місцевого самоврядування. З такого формулювання випливає, що землі сільськогосподарського призначення можуть придбати у власності серед юридичних осіб лише фермерські господарства. При цьому підприємства інших організаційно-правових форм можуть придбавати такі землі лише на праві користування.

Відзначається також, що іноземні особи не можуть придбавати у власність сільськогосподарські землі. Іноземною особою згідно законопроекту вважаються: іноземні особи, особи без громадянства, іноземні підприємства, підприємства, в статутному капіталі котрих не менше десяти процентів складає іноземна інвестиція, іноземні юридичні особи, іноземні держави, міжурядові і неурядові організації. Таким чином, іноземні особи (юридичні або фізичні) засновуватимуть спочатку одне об’єднання в Україні (котре вважатиметься іноземною особою в розумінні законопроекту "Про ринок земель"), а потім останнє виступить засновником другого об’єднання, котре матиме право придбавати землю сільськогосподарського призначення.

Відповідно, як і в попередніх редакціях, не знайдено ефективного способу усунення іноземних осіб від можливості придбавати сільськогосподарські землі".

Переклад здійснено сайтом «Стопком.UA». Джерело:

Всеукраїнська мережа ЛІГА:ЗАКОН




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ