АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
незалежне
опозиційне видання

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Президент підписав Закон, який повертає ПДВ для IT-послуг
21.06.2011 р.

Президент України підписав Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України і про ставки ввізного (експортного) мита на деякі види зернових культур", який передбачає повернення ПДВ для операцій по наданню консультаційних, інжинірингових, інженерних, юридичних (в тому числі адвокатських), бухгалтерських, аудиторських, актуарних та інших подібних послуг консультаційного характеру, а також послуг з розробки, постачання і тестування програмного забезпечення.

НОРМАТИВНИЙ СУПРОВІД

Олександр Мінін, старший партнер ЮФ "КМ Партнеры", озвучив для ЛІГА:ЗАКОН свою думку про Закон: "Очевидний розворот на 180 градусів за півроку в питанні обкладення ПДВ ряду послуг. При цьому минулого року нас запевняли, що той варіант правильний і обґрунтований. І ухвалили такий єдино "правильний і обґрунтований". Тепер же ухвалюють неправильний і необґрунтований? Або тоді підхід був помилковий? Такі різкі зміни вектора вказують, що в дійсності жоден з варіантів нормально не прораховувався і не виписувався. Такий розвиток дозволяє припустити, що і ряд інших положень Податкового кодексу носить той же характер.

Порядок внесення цих змін чітко порушує основні принципи податкового законодавства України, зафіксовані в тому ж Кодексі, зокрема принцип стабільності (п.п. 4.1.9. ст. 4), який забороняє внесення змін менше ніж за 6 місяців до нового бюджетного року і незмінність протягом бюджетного року. Не кажу вже про те, що в сфері зовнішньоекономічної діяльності держава гарантує незмінність податків та їх розмірів на строк не менше 5 років (ст. 11 Закону «Про зовнішньоекономічну діяльність в Україні»). Це також висвітлює ставлення влади до свого дітища, тобто Кодекс – це звід зобов’язань для платників податків, але ніяк не зв’язує саму владу. Або "хочу читаю, не хочу - не читаю". А обов’язок виконання закону забезпечується не лише силою примусу (на що зараз робиться упор), але й розумінням та прийняттям його як суспільного договору, який зобов’язує сторони. А так, одна зі сторін явно себе цим договором зв’язаною не вважає, що дає моральне право іншій стороні на відповідне ставлення.

При цьому прийнятий варіант досить поганий, принаймні, гірше європейської моделі обкладення ПДВ таких же послуг. В Європі при наданні таких послуг на експорт у експортера право на податковий кредит (і відшкодування, якщо потрібно) за вхідним ПДВ є. А в нас, по Кодексу, немає. Це робить послуги менш конкурентоспроможними на зовнішньому ринку, оскільки змушує закладати у їх вартість як затрати вхідного ПДВ, що сплачується в Україні (та ж оренда офісу, вартість телекомунікаційних послуг та ін.). Цікаво, що при експорті сировини, металу та ін. Кодекс дає право на податковий кредит, а от при експорті послуг - ні. Досить зрозуміло, чому сприяє Кодекс.

Тобто прийнята модель – це не європейська і дискримінаційна для експорту послуг порівняно з експортом товарів. Кодекс в цій частині продовжує залишатися недопрацьованим і незбалансованим, а "шарахання" в межах бюджетного року тільки погіршує ситуацію".

Олександр Мінін, старший партнер ЮФ "КМ Партнеры"

Переклад здійснено сайтом «Стопком.UA». Джерело:

ЛІГА: ЗАКОН




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ