АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка

 
RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Де і як можна отримати безоплатну правову допомогу
17.10.2011 р.

Мін’юст приступив до практичної реалізації положень Закону про безоплатну правову допомогу, затвердивши Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги замість Типового положення про правову громадську приймальню, що існувало з 2005 року. Приймальні будуть організовані центральними і місцевими органами виконавчої влади.

Тепер отримати безоплатну допомогу зможуть не лише малозабезпечені громадяни, але й будь-яка особа, яка "перебуває під юрисдикцією України". Правда, обмежуватися вона буде лише наданням правової інформації, консультацій та роз’яснень з правових питань, складанням заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім процесуальних) і сприянням у забезпеченні доступу до вторинної правової допомоги і медіації.

Керівником приймальні буде призначений керівником відповідного органу співробітник, який відповідає вимогам про високу кваліфікацію, здатний чітко і доступно надати роз’яснення законодавства і проконсультувати з питань реалізації прав, свобод та обов’язків людини і громадянина. Інформацію про режим роботи приймалень можна буде дізнатися з місцевих ЗМІ.

За задумом нормотворців, правова допомога повинна бути надана в день звернення громадянина. Для ефективного вирішення виниклих питань можуть залучатися співробітники органа виконавчої влади. Втім, аналогічні вимоги містило і попереднє положення.

З нового - порядок розгляду звернень. Звернення може бути не лише усним, але й письмовим. Для відповіді на письмове звернення співробітникам приймальної надається 30 днів, а якщо питання стосується надання правової інформації - 15 днів. Якщо ж до приймальні надійшло звернення "не за адресою", воно має бути спрямоване до приймальної органу відповідної компетенції протягом 5 днів.

Документом суворо заборонено брати плату за послуги, котрі приймальня зобов’язана надавати безоплатно (в тому числі за бланки документів).

Новим Порядком співробітники приймалень позбавлені необхідності встановлювати становище малозабезпеченості особи, яка звернулась, що, безумовно, виключає суб’єктивний фактор при прийнятті рішення про надання первинної правової допомоги. Тепер вона повинна надаватися всім, хто звернувся (без дискримінації за будь-якими ознаками), але лише в установлених межах (див. вище). Всеукраїнська мережа ЛІГА:ЗАКОН

Переклад здійснено сайтом «СтопкомUA». Джерело:

Всеукраїнська мережа ЛІГА:ЗАКОН



Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ