АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


СЕКРЕТИ УСПІШНИХ АДВОКАСІ-КАМПАНІЙ
15.12.2014 p.

В Україні суттєво зросла кількість активних громадян, які боряться із гострими суспільними проблеми і вже мають значні перемоги на цій ниві. Спільною рисою більшості успішних адвокаційних кампаній є стратегія конструктивних взаємин із ключовими гравцями, на противагу конфліктам та ворожнечі.

До таких висновків під час публічного обговорення дійшли експерти та гості адвокасі-сніданку: «Секрети адвокаційних кампаній: як долати перешкоди?», який був проведений Центром політичних студій та аналітики за підтримки Pact.Inc. в смарт-кафе Bibliotech 12 грудня 2014 року. Учасники заходу поділились своїми секретами перемог – від вибору проблематики та залучення до кампанії активістів, аж до стратегічно-тактичних цілей та методик ефективного залучення до співпраці засобів масової інформації.

Важливо, насамперед, чітко окреслити межі своєї адвокаційної кампанії: від проблематики і аж до тактичних задач. «Чітко розпланована кампанія – запорука успіху, адже адвокація – це про майбутнє, яке треба зробити реальністю. А деталізовані плани діяльності від щотижневих і до річних, чітко визначений бюджет та розподілення ролей в команді допоможуть швидше та легше досягти бажаної перемоги», – зазначив Сергій Гула, координатор Руху «НІ ХАБАРНИЦТВУ!».

Сфера громадського представництва особлива тим, що без участі представників самої громади будь-яка діяльність не буде ефективною. На думку Сергія Кареліна, експерта відділу бюджетної політики Центру політичних студій та аналітики, потрібно по-максимуму долучати людей та зацікавлювати їх роз’ясненням можливої користі від доручення до процесу адвокації. Неможливо побудувати ефективну взаємодію без двох компонентів – власного позитивного прикладу та довіри, що формується в процесі чесної прозорої діяльності та підзвітності активістів перед громадою.

Що ж стосується перешкод, які виникають на шляху адвокаційних кампаній, то на переконання Ірини Войцехівської, координатора адвокаційної діяльності програми «Бібліоміст», активістам найчастіше не вистачає знань як можна вирішувати проблему та впевненості у власних силах. Саме для цього життєво необхідно якомога ширше розповсюджувати інформацію про способи адвокації, інструменти та підказки, а також важливо ділитись історіями успіху та обмінюватись порадами в середовищі активних громадян.

Як і в бізнесі, сфера відстоювання громадських інтересів не позбавлена великих ризиків, наприклад, коли інші користаються плодами праці активістів, або ж таємно використовують ініціативні групи для вирішення власних не завжди чесних цілей. З такою ситуацією зіштовхнулась Ірина Думич, експерт Центру громадянських свобод, проте висновок, до якого підводить Ірина є більш ніж конструктивним: «Як би не було образливо та не хотілося б здійняти скандал довкола подібних ситуацій, потрібно пам’ятати, що вороги сьогодні, можуть бути союзниками завтра. Тому треба максимально ефективно брати вигоду для втілення мети кампанії від співпраці і лиш в дуже рідкісних випадках йти на конфлікт із владою, бізнесом, чи іншими стейкхолдерами».

Шукати союзників та сідати за стіл переговорів із представниками влади порадив Вадим Міський, координатор експертних груп Реанімаційного пакету реформ. Окрім цього він наголосив на важливості комплексного підходу до побудови адвокаційної кампанії: «Необхідно обирати з-поміж команди ключових осіб «облич кампанії», давати владі вже готові проекти рішень, що дозволяє суттєво збільшити шанси прийняття цього проекту за основу, робити яскраві публічні акції із залученням великої кількості журналістів, а також бути відкритими до залучення допомоги від інших громадян, ініціатив та організацій».

Кожен із відкритих експертами адвокасі-сніданку секретів успіху кампаній є цінним, проте лише в сукупності вони дадуть максимальний ефект. Головним правилом, що об’єднує всі поради є налаштованість активістів на конструктив та співпрацю із ключовими гравцями адвокаційного процесу на усіх рівнях від громади та ЗМІ до органів влади та представників впливових кіл. Досвід громадських активістів свідчить, що у той час коли успішні обирають стратегію співпраці, невдахи продовжують крокувати стежками війни.

Захід відбувся в межах проекту «У ритмі розвитку» Pact, Inc. Центр політичних студій та аналітики відповідальний за контент заходу, що не обов’язково відображає точку зору Pact, Inc. або уряду США




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ