АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


Влада Закону
По сайту
• Головна сторінка
• АРХІВ: Новини Оголошення Заяви
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Громадські антикорупційні організації викривають "тедерні мафії", що лобіюють електронні аукціони
13.03.2014 р.

Громадські моніторингові організації вітають схвалення нової редакції закону про державні закупівлі, але вкрай стривожені прихованим спротивом "тендерної мафії", яка намагається лобіювати ідею електронних аукціонів. Щоб попередити можливі проблеми, громадські експерти звернулися до Уряду України з відкритим листом.

Ми вважаємо своїм обов’язком проінформувати громадськість про те, що законодавчі положення щодо е-аукціонів в поточній редакції тендерного закону за правління Віктора Януковича були запозичені із законодавства Росії. Вони прямо суперечать стандартам Європейського Союзу та нічого не додають до відкритості процесів державних закупівель.

У разі негайного запровадження е-аукціонів фактичними операторами електронних майданчиків можуть стати російські компанії (їхні дочірні підприємства або негласно контрольовані компанії в Україні). Протягом останніх років вони активно лобіюють ці норми в Україні.

Повний текст дивіться у вкладенні.

Будемо дуже вдячні за поширення інформації, адже вкрай важливо не допустити залежність українських аукціонів від російських компаній!

Прем’єр-міністру України Арсенію Яценюку

Міністру економічного розвитку і торгівлі Павлу Шереметі

Голові Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики Андрію Іванчуку

Відкрите звернення провідних моніторингових громадських організацій України щодо недопущення зриву антикорупційних змін в законопроекті про державні закупівлі

Ми, представники провідних громадських організацій України, що борються з корупцією в державних закупівлях, вітаємо схвалення Кабінетом Міністрів України 12 березня цього року нової редакції закону про державні закупівлі. Вперше в урядовій практиці він розроблявся за участі громадських експертів та включає ключові вимоги громадськості щодо попередження корупції в державних закупівлях. Серед них:

· Обов’язок державних та комунальних підприємств публічно звітувати про закупівлі за власні кошти.

· Заборона особам, пов’язаним із організаторами торгів, брати участь у державних тендерах.

· Обов’язок посадовців звітувати як про проведення закупівель, так і про виконання закупівельних договорів, а також про суттєві зміни в істотних умовах договорів та субпідрядників, які отримують більше 20% вартості договору.

· Розширений доступ до інформації про закупівлі природних монополій, постачальників води та тепла для мільйонів українських громадян.

· Право громадських активістів вести фото, аудіо та відео зйомку під час розкриття тендерних пропозицій.

· П’ятикратне скорочення винятків із-під дії тендерного законодавства тощо.

Разом з тим, прикро усвідомлювати, що спроба нового уряду налагодити жорсткий контроль над державними закупівлями відразу зіткнулася зі прихованим спротивом так званої «тендерної мафії» у Верховній Раді України.

Намагаючись зірвати його найскоріше прийняття, окремі представники фракції Партії регіонів наголошують на збереженні в новій редакції закону ідеї електронних аукціонів (ця норма призупиняється в урядовому законопроекті). Мовляв, саме вони забезпечать справжню відкритість та прозорість.

Ми вважаємо своїм обов’язком проінформувати громадськість про те, що законодавчі положення щодо е-аукціонів в поточній редакції тендерного закону за правління Віктора Януковича були запозичені із законодавства Росії. Вони прямо суперечать стандартам Європейського Союзу та нічого не додають до відкритості процесів державних закупівель.

То того ж, в умовах тотального дефіциту фінансування сьогодні сумнівним залишається технічна готовність органів влади України до переходу на е-аукціони.

У разі негайного запровадження е-аукціонів фактичними операторами електронних майданчиків можуть стати російські компанії (їхні дочірні підприємства або негласно контрольовані компанії в Україні). Протягом останніх років вони активно лобіюють ці норми в Україні.

За таких умов немає жодних гарантій того, що одного дня ці компанії не зупинять електронні торги та не зірвуть життєво необхідні закупівлі для громадян України (харчування для школярів, ліки для хворих тощо). Намагання маріонеткового «уряду» Криму «націоналізувати» «Чорноморнафтогаз» та «Укрзалізницю» роблять такий сценарій цілком реальним.

Ми попереджаємо авторів цих «електронних ініціатив» про неминучу відповідальність за подібні спроби підірвати ситуацію в Україні.

Одночасно ми закликаємо новий уряд та Верховну Раду України докласти всіх зусиль до прийняття нової редакції закону про державні закупівлі, вже погодженої Кабінетом Міністрів України.

Висловлюємо власну готовність надати всебічну допомогу в розробці нових стандартів електронних закупівель, які б відповідали вимогам Європейського Союзу та сприяли спрощенню закупівельних процедур для бізнесу та замовників.

Віктор Таран

Директор, Центр Політичних Студій та Аналітики

Олександр Хмара

Виконавчий директор, Transparency International Україна

Віталій Шабунін

Голова правління, Центр протидії корупції




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ