АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


Влада Закону
По сайту
• Головна сторінка
• АРХІВ: Новини Оголошення Заяви
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Половина місцевих органів влади не показує переліків інформації «для службового користування»
08.10.2013 р.

У серпні експерти Центру Політичних Студій та Аналітики надіслали 100 інформаційних запитів до органів влади і місцевого самоврядування щодо переліків інформації з грифом «для службового користування». Але отримали переліки половини органів влади. У решті установ або ж відмовились відповідати, або таких переліків не створили.

Метою дослідження, що проводилось у серпні та вересні 2013 року, є виявлення основних прогалин у дотриманні чиновниками закону «Про доступ до публічної інформації», зокрема норми статті щодо службової інформації.

У відповідях на запити чиновники поділились на три категорії. Перша – ті, що без проблем надали переліки інформації, що належить до службової (52%). Друга – або зовсім не відповіла на запити, відмовилась відповідати або ж просто не надала запитуваної актуальної інформації (45%). Третя група - не мають створених переліків інформації для службового користування (3%). А у своїй роботі керуються переліками, затвердженими в обласних державних адміністраціях. Головним чином це стосується районних державних адміністрацій.

Не надали копію переліку відомостей з грифом «ДСК» чиновники із: Черкаської ОДА і Ради Міністрів АР Крим, Миколаївської і Тернопільської міських рад, а натомість відправили запитувача шукати інформацію на своєму сайті, не давши прямого гіперпосилання, що є грубим порушенням закону про Доступ.

Найгострішою проблемою, яку вдалось ідентифікувати під час моніторингу, є надання органами влади окремо переліків та окремо розпоряджень про внесення змін в ці переліки шляхом вилучення або додавання підпунктів. При цьому, в текстах самих розпоряджень вказуються лише номери підпунктів без контенту, що в них міститься. Таким чином, неможливо зрозуміти, яка ж інформація з невідредагованого переліку відноситься до службового користування, а яка вже є публічною.

Загалом, ситуація з переліками інформації для службового користування є незадовільною, адже лише половина органів місцевої влади готова відкривати інформацію про зміст цих переліків. Натомість при відповідях на запити громадян чиновники часто користуються формулюванням «запитувана вами інформація належить до службової», але при цьому мінімум половина таких відповідей може вважатись неправомірною лише за фактом відсутності таких переліків, та небажанням влади відкривати ці списки громадянам.

До відома:

Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» до службової може належати така інформація:

«1) що міститься в документах суб’єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;

«2) зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці».

Документам, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, присвоюється гриф "для службового користування". Нагадаємо, що за законом переліки відомостей, що становлять службову інформацію не можуть бути обмеженими у доступі.

Проект реалізується за підтримки Програми розвитку ООН спільно з офісом Уповноваженого Верховної Ради з прав людини.

ЦПСА ГО




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ