АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


Влада Закону
По сайту
• Головна сторінка
• АРХІВ: Новини Оголошення Заяви
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво



Корупційна законотворчість:преференції «обраним» підприємцям, позбавлення селян землі, тіньові оборудки в атомній енергетиці…
30.10.2013 р.

Громадська антикорупційна експертиза продовжує виявляти серйозні корупційні ризики у законопроектах, які розглядаються у парламенті. За словами Віктора Тарана, директора Центру Політичних Студій та Аналітики, протягом останніх двох тижнів роботи були виявили цілу низку законопроектів із серйозними корупційними ризиками, які були спрямовані на те, щоб надати преференції «обраним» підприємцям, позбавлення селян землі, тіньові оборудки в атомній енергетиці.

Так за словами Віктора Тарана урядовий проект № 3128 від 27.08.2013 під виглядом забезпечення проведення Євробаскету у 2015 році звільняє від оподаткування ввізним митом товари для будівництва спортивних об’єктів, які не виробляються в Україні або не мають належного рівня якості. Порядок визначення таких товарів та надання дозволів розроблятиме Кабінет Міністрів.

Повторюється пільгова схема, яка застосовувалася у широких масштабах під час підготовки до ЄВРО-2012, оскільки проект не містить ніяких запобіжників, щоб надання пільг не перетворилося у чергову годівницю для декількох «обраних» та близьких до влади.

Проект № 2599а від 16.07.2013 «регіоналів» В.Бандурова та С.Кальцева передбачає виведення із-під тендерного законодавства закупівель товарів, робіт та послуг, призначених для виконання заходів з підвищення рівня безпеки та продовження експлуатації енергоблоків АЕС. Іншими словами, керівництво АЕС зможе проводити такі закупівлі на власний розсуд та без обов’язкового оприлюднення результатів.

Необхідність у таких заходах пояснюється складністю існуючих процедур. Це викликає подив, оскільки профільний закон про здійснення державних закупівель дозволяє АЕС проводити закупівлі за простою процедурою у одного учасника. А норми іншого закону взагалі передбачають можливість закупівель АЕС без обов’язкових тендерних процедур, хоча й з оприлюдненням результатів.

Отже, прийняття цього проекту створить серйозний ризик проведення корупційних оборудок, підсилить можливість здійснення закупівель за завищеною ціною або неналежної якості. Врешті-решт, це може призвести до зниження безпеки українських атомних станцій.

Проект № 2583а від 12.07.2013 «регіонала» В.Бондаря передбачає можливість позбавити особу права власності на земельну ділянку у випадку нецільового використання даної ділянки іншою особою (орендарем). Одночасно ускладнюється захист інтересів добросовісними землевласниками, щосхилятиме їх до корупційних стосунків з державними інспекційними органами. Можливим є виникнення корупційних змов між орендарями земельних ділянок та представниками органів місцевого самоврядування та державних адміністрацій для позбавлення власників їхніх земельних ділянок

Урядовий проект № 2368а від 20.06.2013 про корми надає контролюючим органам нечіткі повноваження, тому у разі порушення правил виробництва кормів вони зможуть погрожувати призупиненням державної реєстрації виробничих потужностей та вимагати неправомірну вигоду за поновлення державної реєстрації.

Ще одна урядова ініціатива, проект № 3129 від 28.08.2013, також надає органам влади розмиті дискреційні повноваження. Як наслідок, представники Державної служби України з контролю за наркотиками зможуть стягувати неправомірну вигоду з суб’єктів господарювання у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів.

Президентський проект № 2416а вiд 25.06.2013 надає усім військовим формуванням (крім Збройних Сил України) повноваження вести боротьбу зі злочинністю та протидіяти тероризму, що створює небезпечну колізію у законодавстві. Військовіформування фактично прирівнюються до правоохоронних органів, що створює небезпеку їхнього використання для обмеження прав і свобод громадян України.

Нарешті, урядовий проект № 3073 від 13.08.2013 створює правову плутанину у сфері розміщення реклами на транспортних засобах, що також може призвести до корупційних практик.

Результати антикорупційної експертизи будуть направлені на розгляд народним депутатам України, профільним комітетам, а також до Кабінету Міністрів України.

Антикорупціна експертиза здійснюється в рамках роботи Громадської експертної ради при Комітеті ВРУ з питань боротьби з організованою злочинністю та корупцією експертами Центру політичних студій та аналітики у співпраці з Центром політико-правових реформ. Детальніше з результатами експертизи можна ознайомитися на сайті Центру Політичних Студій та Аналітики http://cpsa.org.ua/analitika/rezultati_antikoruptsijnoji_ekspertizi_new.

Пілотування і проведення громадської антикорупційної експертизи для Комітету Верховної Ради із питань боротьби із організованою злочинністю та корупцією проводиться ЦПСА за підтримки проекту «Демократизація, права людини і розвиток громадянського суспільства в Україні» ПРООН, що фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2013-2016 рр. Думки, висновки чи рекомендації, що викладено в аналітичних матеріалах, належать їх авторам та упорядникам і не обов’язково відображають погляди Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй чи інших агенцій ООН.




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ