АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка

 
RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Мінекономрозвитку та Держстат пояснили зникнення тендерних мільярдів
14.08.2013 р.

Мінекономрозвитку та Держстат України пояснили причини суттєвих розбіжностей у їхніх звітах щодо загальних обсягів держзакупівель у 2012 році, виявлених Центром політичних студій та аналітики. Офіційні пояснення були надані у відповідь на звернення народного депутата України Андрій Пишного.

«На сьогодні в Україні існує два джерела інформації щодо державних закупівель», говориться у листі в.о. голови Держстату Наталії Власенко № 08.1-20/284 від 25.06.2013.

Органи державної статистики здійснюють облік закупівель шляхом збирання узагальненої інформації за спеціальною формою № 1-торги «Звіт про проведення закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти» від головних розпорядників бюджетних коштів. У свою чергу, головні розпорядники заповнюють цю форму на підставі інформації, яку подають підпорядковані та підконтрольні організації, установи та підприємства, утворені органами державної влади, органами влади АР Крим чи органами місцевого самоврядування, та уповноважені на отримання державних коштів.

Як підкреслюється у листі міністра економічного розвитку та торгівлі Ігоря Прасолова № 3305-02/22857-03 від 27.06.2013, «основну увагу слід звернути на те, що зазначена форма подається до органів статистики не кожним окремим замовником, а заповнюється головними розпорядниками бюджетних коштів на підставі інформації», отриманої від інших установ, організацій та підприємств.

З іншого боку, як зазначається у його листі, під час підготовки звіту щодо функціонування системи державних закупівель у 2012 році, Мінекономрозвитку використовувало інформацію, надану ДП «Зовнішторгвидав України» щодо даних офіційного загальнодержавного веб-порталу «Державні закупівлі».

«Оскільки відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», інформація про будь-яку процедуру закупівлі обов’язково розміщується на веб-порталі, то дані веб-порталу повною мірою відображають загальну вартість договорів, укладених у результаті проведення процедури закупівлі».

Таким чином, як стверджує Ігор Прасолов, «наявність розбіжностей між даними Держстату та Міністерства щодо обсягів державних закупівель не свідчить про наміри приховати інформацію про здійснення закупівлі від контролюючих органів та громадськості».

Разом із тим, «Міністерством з метою вирішення питання удосконалення системи збори статистичних даних про державні закупівлі планується провести робочу нараду із представниками Держстату».

Нагадаємо, що у травні цього року Центр політичних студій та аналітики виявив розбіжність між загальними обсягами державних закупівель минулого року за відповідними звітами Держстату (428 млрд. грн.) та Мінекономрозвитку (511 млрд. грн.). Розбіжність склала 83 млрд. грн.

Це викликало громадське занепокоєння щодо можливого приховування закупівельної інформації від контролюючих органів та громадськості.

Народний депутат України Андрій Пишний звернувся до Держстату та Мінекономрозвитку із офіційним запитом щодо причин виявлених розбіжностей.

Центр політичних студій та аналітики




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ