АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка

 
RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
ЕЛЕКТРОННА ВІДСТАЛІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ОСВІТИ
24.05.2013 р.

Влітку 2012 року парламент проголосував за нове явище в історії українських закупівель - обов'язковий електронний реверсивний аукціон. Відповідно до чинного законодавства розпорядники бюджетних коштів - замовники - до 1 січня 2013 року мали підготуватися до участі у таких закупівлях. А саме, насамперед отримати підсилений сертифікат електронного цифрового підпису (ЕЦП). У свою чергу уряд повинен був підготувати численні нормативно-правові акти, які б запустили у дію електронні майданчики, необхідні для проведення аукціонів. Та ані перші, ані другі до 1 січня не впоралися.

У лютому 2013 року Міністерство економічного розвитку та торгівлі України оприлюднило власний законопроект, який знімає статус обов'язковості з електронних реверсивних аукціонів. На травень 2013 року даний проект і досі не став законом. Партнери Всеукраїнської ініціативи за чесні державні закупівлі перевірили, наскільки освітяни в різних куточках України готові до електронної революції, а саме чи отримали вони у ЕЦП.

ЕЦП, сам по собі, корисна та прогресивна річ, зазначають експерти. Відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис» ЕЦП - це вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Фактично, ЕЦП є обов'язковим реквізитом, за допомогою якого налагоджується електронний документообіг між органами державної влади, місцевого самоврядування та громадянами. Позитивні наслідки такого процесу підтвердженні досвідом провідних держав світу, а саме:

1.Скорочується час обігу документів;

2. Автоматизується праця адресанта-адресата, необхідна для здійснення документообігу. Як результат, в організації вивільняється додаткова енергія працівників та заощаджується час, а отже і гроші платників податків.

За результатами проведених досліджень, освітяни Сумської, Харківської та частково Волинської, Донецької, областей є не готовими до електронної оптимізації робочого процесу.

На Волині Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу провів моніторинг 21 територіального органу освіти. Зігдно з отриманою інформацією, 18 органів освіти Волинської області мають підпис. ЕЦП не застосовується лише у відділах освіти Володимир-Волинської та Луцької райдержадміністрації. Також електронного цифрового підпису немає управління освіти Волинської облдержадміністрації. Значно гірша ситуація із нормативною базою щодо використання електронних цифрових підписів у відділах та управліннях освіти Волинської області. Фактично всі відділи освіти не мають ані положень, ані інструкцій з порядку використання електронного підпису. Лише відділ освіти Локачинської РДА надав копію наказу «Про організацію застосування електронного цифрового підпису» та зміни до нього.

На Донеччині громадська організація «Батьківщина» перевірила 18 місцевих органів освіти. У підсумку, партнери відмітили тенденцію порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації» освітянами. Тільки 10 розпорядників надали інформацію. У Ворошилівському, Кіровському райвідділах освіти міста Донецька відповідь не надали. Посадові особи управління освіти Донецької обласної ради та відділів освіти Мар'їнської і Артемівської райдержадміністрацій також утрималися від діалогу з громадськістю. Ленінський райвідділ освіти Донецька на запит надав зіпсований документ. А у Пролетарського районного відділу освіти взагалі не функціонувала електронна скринька. 10 розпорядників, які надали інформацію, цифровим підписом успішно користуються.

«В управліннях та відділах освіти Сумської області та школах обласного центру здебільшого не знають про електронні аукціони, а також не використовують електронні цифрові підписи», - саме так сформулювали ситуацію партнери з Центру досліджень регіональної політики, вивчивши роботу 12 розпорядників бюджетних коштів. Підставою для таких висновків стали акти ненадання інформації посадовими особами відділу освіти Шосткинської міської ради, відділу освіти Роменської районної державної адміністрації та адміністраціями шкіл № 24 - №25. Ще шість установ не мають ЕЦП: школа №17, школа №10, відділи освіти Глухівської, Краснопільської та Лебединської райдержадміністрації, а також відділ освіти Охтирської міської ради.

На Харківщині партнери з ГО «Євросоціум» провели моніторинг у відділах освіти районних державних адміністрацій Харківської області, відділах освіти міських рад, управліннях освіти районів Харківської міської ради, департаменті освіти ХМР, а також у комунальному підприємстві «Комбінат дитячого харчування». Надіслано 45 запитів, отримано 34 відповіді.

Так, не мають ЕЦП 26,67 % респондентів, якими є відділи освіти РДА Харківської області - Балакліївської, Барвінківської, Валківської, Красноградської, Печенізької; управління освіти адміністрацій районів Харківської міської ради - Комінтернівського, Орджонікідзевського, Жовтневого, департамент освіти Харківської міської ради.

Мають ЕЦП 44,44 % респондентів: відділи освіти РДА Харківської області - Золочівської, Чугуївської, Близнюківської, Борівської, Зачепилівської, Зміївської, Первомайської, Краснокутської, Дергачівської, Кегичівської, Харківської; відділи освіти міськрад - Чугуївської, Лозівської, Первомайської; управління освіти адміністрацій районів Харківської міскради - Московського, Дзержинського, Червонозаводського, Київського, Фрунзенського; КП «Комбінат дитячого харчування».

Отже, можна зробити висновки, що великі реформістські задуми влади певною мірою гальмуються через інертність керівництва на місцях. Низка відділів та управлінь освіти не переходить до електронного документообігу, працюючи за старими обтяжливими процедурами. Як видно з регіональних досліджень, чиновники не соромляться порушувати Закон про доступ до публічної інформації, виконання якого знаходиться на особливому рахунку в Адміністрації Президента. Таким чином, закриваючи публічну інформацію від громадян та, працюючи за старими інструкціями, місцеві посадові особи зумовлюють низький рівень ефективності проведених реформ.

Координатор по зв'язках із громадськістю

Центру Політичних Студій та Аналітики

Інна Грищенко

тел.: 063 73 13 915

e-mail: cpsa.pr@gmail.com

--

Координатор по зв'язках із громадськістю

Центру Політичних Студій та Аналітики

Інна Грищенко

тел.: 063 73 13 915

e-mail: cpsa.pr@gmail.com

Автор: Гліб Канєвський




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ