АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
непарламентський
опозиційний сайт

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СТОПКОМ


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Проти чого протестують підприємці? Топ-10 положень проекту Податкового кодексу, які знищують спрощену систему оподаткування.
18.11.2010 р.

Протести представників малого бізнесу проти ухвалення проекту Податкового кодексу поки що не знайшли відгуку в головах і серцях депутатів провладної більшості. Більше того, багато хто не розуміє, проти чого протестують підприємці, зводячи своє уявлення про причини протесту до окремих новел (в основному, до підвищення ставок єдиного податку). Видання "ЮРИСТ & ЗАКОН" виділило 10 найбільш "драконівських" норм другої редакції проекту Податкового кодексу, які знищують для більшості підприємців можливість перебування на спрощеній системі оподаткування.

1. Заборона на застосування спрощеної системи оподаткування юридичними особами. На сьогоднішній день, згідно Указу Президента "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва" (далі - Указ Президента) "спрощеною" мають право користуватися юридичні особи, в котрих середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб, а об’єм виручки від реалізації продукції за рік не перевищує 1 млн. гривень. Тепер спрощену систему оподаткування зможуть застосовувати лише фізособи - підприємці.

2. Заборона на застосування спрощеної системи оподаткування для 25 видів господарської діяльності. Серед них – зовнішньоекономічна діяльність, гуртова торгівля, діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку та аудиту, інжинірингу, геодезії і геології, діяльність по консультуванню з питань комерційної діяльності та управління, рекламна діяльність, технічні випробування та дослідження, підбір і забезпечення персоналом, роздрібна торгівля через Інтернет і через торгові автомати.

3. Заборона для платників податку на прибуток відносити до складу валових витрат витрати, понесені у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) та інших активів у фізичної особи - підприємця, який сплачує єдиний податок (крім продукції у сфері інформатизації). Прийняття цієї норми зробить невигідним співпрацю платників податків, які перебувають на загальній системі оподаткування, з особами, які перебувають на єдиному податку.

4. Скорочення максимальної кількості працівників, котрі можуть перебувати в трудових відносинах з фізичною особою - підприємцем, який сплачує єдиний податок. Згідно проекту ПК кількість працівників не повинна перевищувати 4 осіб (для ресторанного господарства - 8 осіб), в той час як за Указом Президента кількість працівників у ФОП могла досягати 10 осіб.

5. Обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (касових апаратів) для платників єдиного податку, чий дохід (не плутати з прибутком!) складає від 300 000 гривень до 600 000 гривень в рік. Указ Президента передбачає право платників єдиного податку не застосовувати електронно-касові апарати.

6. Скорочення максимального доходу, за наявності котрого застосування РРО є не обов’язковим з 500 000 гривень в рік, передбачених Указом Президента ще в 1998 році (рівень інфляції з того часу склав 490,5 % до 300 000 гривень в рік.

7. Необхідність визначати результати господарської діяльності (доходи і витрати) на підставі первинних документів. Тобто, по суті, виникає необхідність ведення спрощеного бухгалтерського обліку.

8. Повна ліквідація фіксованого податку, що сплачується шляхом придбання патенту на підставі Декрету КМУ "Про прибутковий податок з громадян".

9. Підвищення максимальних ставок єдиного податку для міст з населенням більше 150 000 мешканців в два-три рази. Діючі зараз ставки у розмірі 20-200 гривень будуть застосовуватись лише в населених пунктах з кількістю мешканців менше 150 000. Для міст з населенням від 150 000 до 500 000 мешканців ставка складе від 20 до 400 гривень, а для тих, чисельність мешканців котрих перевищує 500 000 - від 20 до 600 гривень на місяць. Здійснення діяльності на всій території України коштуватиме платникам єдиного податку вже не 200, а 600 гривень.

10. Відділення ставки єдиного податку від внесків до Пенсійного фонду і фондів соцстрахування (єдиного соціального внеску). Якщо за чинною системою зі сплаченої "спрощенцями" суми єдиного податку 42 % повинно було надходити до ПФУ, а ще 15 % - до фондів обов’язкового соціального страхування, то тепер до вказаних фондів доведеться сплачувати окремо від єдиного податку.

Про підсумки ухвалення проекту Податкового кодексу і його впливу на юристів та бізнес читайте в найближчому номері тижневика "ЮРИСТ & ЗАКОН".

Євген Даниленко, "ЮРИСТ & ЗАКОН"

Переклад здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

Ліга Закон


Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ