АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
непарламентський
опозиційний сайт

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СТОПКОМ


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Ох вже ці колектори, або на кожну дію є протидія…
30.11.2010 р.

Чіткого поняття «колектор» або «колекторські послуги» законодавство України не передбачає. Так чи інакше колекторські організації – це перш за все юридичні особи (суб’єкти господарської діяльності), котрі спеціалізуються у сфері роботи з проблемною заборгованістю банків, страхових компаній, кредитних спілок, комунальних підприємств. При цьому, колекторська організація може повністю супроводжувати як досудову, так і судову стадії стягнення заборгованості, включно з виконавчим провадженням. У своїй діяльності колекторські організації користуються різноманітними методами, які часто знаходяться на межі незаконних.

Серед колекторів широко розповсюджено розсилання листів з погрожуючими заявами про зростаючу заборгованість, смс, телефонні дзвінки родичам боржника, має місце навіть розсилка несправжніх рішень суду з постановами про накладення арешту на майно боржника. Мають місце навіть візити до боржника на роботу або безпосередньо до керівництва боржника або організовують розсилання листів діловим партнерам боржника з повідомленням про те, що в їх контрагента наявна заборгованість. Тим самим формується негативна думка про боржника як про людину, з котрою не варто розпочинати ділові стосунки.

Трапляються випадки, коли друкують в місцевих газетах звинувачувальні матеріали про небажання боржника розрахуватися з кредитором або навіть розклеюють такі оголошення в під’їзді боржника. Імідж і репутація – ось на що тиснуть колектори.

Як боротися з колектором

Якщо напосідають на Ваших родичів, знайомих, колег, ділових партнерів і т.п. – це незаконно, оскільки ніхто з вище перерахованих осіб не є учасниками кредитних відносин з банком (іншим кредитором), такі дії можна розцінювати як безпідставне протиправне втручання в особисте життя, що є порушенням конституційних прав громадян. Такі дії колекторів можна оскаржити до прокуратури (правоохоронних органів) з посиланням на порушення ст. 32 Конституції України, згідно якої не допускається збирання, зберігання, використання і поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту і прав людини.

В цьому випадку боржник має повне право подати позов про захист честі, гідності і ділової репутації за правилами ст. 23 Цивільного кодексу України, оскільки до визнання боргу стороною договору або до відповідного рішення суду боргу як такого немає. Відповідно, публічна заява про наявність якихось боргів є нічим іншим, як приниженням честі, гідності і ділової репутації фізичної (юридичної) особи.

Також дії колекторів можуть підпадати під ознаки складу злочину, передбаченого ст. 182 Кримінального кодексу України (порушення недоторканості особистого життя).

Якщо колектори не гребують погрозами насильства або фізичної розправи над боржником (рідними, близькими) – ст. ст. 189, 355 КК України (вимагання і примушування до виконання або невиконання цивільно-правових зобов’язань).

Основною проблемою будуть лише докази, які посвідчують неправомірність дій колекторів, але так чи інше сам факт звернення з заявою в міліцію (прокуратуру) може надовго охолодити завзятість зарозумілого колектора.

Наведу деякі основні правила спілкування з колекторами:

- при зустрічі попросіть співробітника колекторської організації представитися, назвавши повністю ПІБ, посаду, робочі телефони організації, юридичну адресу організації.

Якщо колектор відмовляється надати ці дані, припиняйте розмову.

- дізнайтеся, в якому статусі і на якій підставі колектор звертається до Вас, тобто Вам необхідно пересвідчитися, що особа перед Вами є представником колекторської компанії, для чого вимагайте надати паспорт і довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження відвідувача.

Якщо відносини колектора з кредитором були оформлені договором відступлення прав вимоги (цесії), а ви як боржник не отримували письмових повідомлень про це, то перше і єдине, що повинно пролунати в розмові з колектором, - це вимога невідкладно надіслати письмове підтвердження повноважень колектора. В іншому випадку подібні і нічим не підтверджені вимоги можна кваліфікувати як телефонне вимагання. До отримання даного підтвердження всі розмови з колекторами слід припиняти.

- при зустрічі з колектором вимагайте надати оригінал договору цесії. При чому в договорі повинно бути чітко прописано, що колекторській організації передається право вимоги саме за Вашим договором.

Якщо колектор діє за дорученням кредитора, пам’ятайте, що боржника з ним, на відміну від схеми з цесією, зовсім не пов’язують жодні правовідносини. Ніхто і ніщо не може перешкодити врегулюванню взаємовідносин з кредитором, оминаючи посередницькі послуги колектора.

- перевірте оригінал довіреності, причому пересвідчитися в його наявності замало – слід визначити, чи уповноважений представник даною довіреністю на вчинення тих дій, котрі він вчиняє або має намір вчинити. Крім того, якщо довіреність видана на ім’я компанії, необхідно перевірити повноваження особи, яка прийшла.

- при спілкуванні з колектором намагайтеся використовувати фото-, відео зйомку або записати розмову на диктофон. Було б непогано, якби розмова з колектором відбувалася в присутності свідків.

- пам’ятайте, що пускати колекторів до своєї квартири Ви не зобов’язані, оскільки вони всього лише приватні особи, а недоторканість житла гарантована Конституцією України.

Якщо ж колектор намагається звернути увагу сусідів, головно погрожуючи і звинувачуючи Вас у шахрайстві, сфотографуйте його і викличте міліцію. Напишіть на нього заяву про вчинення хуліганських дій.

- при спілкуванні з колектором, по можливості, взнайте, звідки у нього відомості про Вас, про Вашу роботу, Ваших родичів, близьких і т.д. Часто конфіденційну інформацію про Вас колекторам надають банки (кредитно-фінансові установи), а це порушення банківської таємниці.

- не підписуйте жодних документів, котрі Вам підсовує колектор.

Пам’ятайте! Колектори – це господарюючі суб’єкти, які не володіють спеціальними правами. Розмовляйте з ними спокійно і на рівних, адже перед законом всі рівні.

Переклад здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

Юридичний портал України Юрзона


Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ