АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
непарламентський
опозиційний сайт

НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна
• Світ
• Аналітика
• Спорт
• Фото
• Відео
• Література
 
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• Законодавство і право
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
• Зворотній звязок
Укравтодор чи Вкравтодор або львівські шахраї-дорожники
25.07.2009р.

Хто є власником автомобільних доріг у нашій країні? Хто замовляє будівництво, ремонт та експлуатацію автодоріг і хто виконує ці роботи? Хто фінансує і контролює дорожні організації? І в результаті цього всього логічне питання: ЧОМУ В НАС ТАКІ ЖАХЛИВІ ДОРОГИ?! І коли цей бардак, нарешті, закінчиться?

Отже, все по порядку. Автодороги міжміського сполучення знаходяться у власності держави. Держава є власником доріг і через свою виконавчу структуру в Міністерстві транспорту та зв’язку відповідає за стан цих транспортних судин країни. Усі автошляхи, які знаходяться в населених пунктах крім магістралей, що проходять через населені пункти знаходяться на балансі органів місцевого самоврядування. Це постійно плутають журналісти. Живучи, наприклад, в обласному центрі вони весь час, нарікаючи на поганий стан доріг у місті, звинувачують державні органи в бездіяльності. За кожну яму біля свого дому клянуть президента, Кабінет міністрів, Верховну Раду, а повинні всі претензії свої пред’являти виключно виконавчим органам місцевого самоврядування, тобто мерії. Наголошую не плутайте: у містах і селах – мерія та сільради, за містом – держава.

А от коли ви виїхали з міста і по-дорозі в’їхали в яму то матюкайте не кого не будь, а адресно керівництво Мінтрансу та керівництво його структурного підрозділу – Державну Службу автомобільних доріг України (Укравтодор). І вже в залежності від того в якій області ви живете кленіть Службу автомобільних доріг вашої області й місцевий ДП облавтодор. Обидві організації мають одне й те саме керівництво в Києві, тільки для краси чи може ще з якихось дивних мотивів Служби — це структурні підрозділи Державної служби Укравтодор і вони є Замовниками робіт, а підрядником є облавтодори, тобто підрозділи Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»». Цікаво те, що засновником, вищим органом і єдиним акціонером Компанії є держава в особі тієї ж самої Державної служби автомобільних доріг України. – Порочне коло замкнулося. Тобто, сам собі замовляю, сам собі роблю, сам себе контролюю. Знаєте, де є рай на землі, де Клондайк із золотоносними золотими жилами, де Ельдорадо? – Правильно, в автодорах.

Не будемо взнавати до яких політичних течій відносяться посадовці в цих структурах. Це ніякого значення не має. Тут переважно вони безпринципні й безхребетні. Для них головне, щоб їх залишили на посадах і дозволяли робити свої темні оборудки. А це дозволяється цілком легально. Наприклад, всі норми будівництва автомобільних доріг складалися ще за сталінських часів. А в ті часи там, де проїде радянський танк – там і дорога. А про те, що громадяни можуть їздити ще й на автомобілях і для цього потрібно дороги, то це більшовиків не хвилювало, бо автомобіль це для раба радянської влади є розкіш і буржуйська замашка. От з тих пір і повелося, що новозбудована радянськими автодорами дорога має офіційну гарантію два роки. Тобто, дві зими на новісінькій дорозі пройшло, разом зі снігом зійшов асфальт і все, можна спочатку по новому будувати просто з нуля нову дорогу або безкінечно її ремонтувати. У той же час у тій же Німеччині чи Франції підрядні організації, котрі дороги будують, дають гарантію експлуатації в п’ятнадцять років. І не дай Бог, щоб там за 15 років з’явилась якась ямка, тоді держава має право відшкодувати в будівельників завдану шкоду або будівельні організації за свій рахунок проводять ремонт бракованої ділянки дороги. І ця схема успішно працює. Будівництво, ремонт та експлуатацію проводять переважно приватні фірми, які б’ються за державне замовлення і гарантують бездоганне виконання замовлення. Такі в них стандарти якості, а в нас справи робляться ще методами печерного комунізму.

Змінювати правила побудови та утримання автодоріг перш за все не вигідне тим, хто при владі. А всім керівникам дорожніх організацій на місцях це буде сигналом шукати іншу роботу. Бо, наприклад, немає в цивілізованому світі такого масштабного, як в Україні явища, як ямковий ремонт. Звичайна ямка розміром пів метра на пів метра – це бездонна прірва куди йдуть шалені гроші платників податків України. Зрештою, гроші саме йдуть не в яму, а в кишеню начальства дорожників. Гроші безслідно не щезають вони переходять з бюджету в приватну власність шахраїв та злодіїв. Приписки, липові акти приймання виконаних робіт, фальшиві проведення тендерів, нецільове використання бюджетних коштів, злочинна змова замовника й підрядника тощо роблять з дорожніх організацій – злочинні організації.

Служби автомобільних доріг і ДП облавтодори давно перетворились в стійкі ієрархічні об’єднання, структурні частини яких за попередньою змовою зорганізувалися для спільної діяльності з метою безпосереднього вчинення тяжких злочинів. Бо як таке можливе щоб замовник і підрядник підпорядковувались одному і тому ж керівництву? Це фікція антимонопольних відносин – це просто величезна в масштабах країни банда. Існує система обкрадання й злочинної поруки. У той же час кошти дорожникам виділяють просто космічні – мільйони й мільярди.

Класичний приклад, коли Укравтодор є Вкравтодором – є Львівська область. Єдина нормальна дорога в області це — магістраль М-06 Київ – Чоп. Побудову цієї дороги не довірили місцевим кадрам – інакше вона будувалася б до цих пір і не факт чи взагалі в цьому столітті її б доробили. Вистачило розуму віддати перевагу в результаті тендерних конкурсів болгарам, туркам, македонцям. Два роки минуло, але асфальт на цій трасі зі снігом ще не зійшов. Тьху-тьху щоб не наврочити. Усі інші дороги в області це — і фільм жахів і пряма дорога на цвинтар для автолюбителів.

Так от, прокуратура Львівської області спільно з КРУ (контрольне ревізійне управління) нещодавно перевірили використання бюджетних коштів у Службі автомобільних доріг у Львівській області та ДП «Львівський облавтодор». Так за інформацією прес-служби прокуратури області виявлено численні порушення вимог чинного законодавства під час виконання філіями ДП «Львівський облавтодор» робіт з експлуатаційного утримання доріг загального користування, що стало причиною зайвих видатків державних коштів. Також повідомилося, що під час перевірки виявлено, що витрати на виконання ремонтно-будівельних робіт із ліквідації наслідків минулорічної липневої повені у філіях ДП «Львівський облавтодор» виявлено численні порушення, що призвели до зайвих витрат коштів з держбюджету на понад 74 тис. грн., з яких на момент проведення перевірки вже відшкодовано близько 64 тис. грн. За наслідками перевірок 20 осіб притягнули до дисциплінарної відповідальності, 135 тис. грн.. відшкодовано до бюджету.

Але складається враження, що ця перевірка мала поверхневий характер і ніхто ніяких порушень не шукав і зафіксували лише те на що вказали самі дорожники. Це для того, щоб не виглядало, що там зовсім ніяких порушень немає, що було би дуже підозріло. А так копійки нібито знайшли. В Укравтодорівських структурах можна, хоч щодень робити перевірки і ніхто нічого не знайде зате перевіряючі з прокуратури чи КРУ вийдуть звідти задоволеними і ситими. Чому ж правоохоронні органи не цікавляться за які трудові чи не трудові доходи начальник Служби автомобільних доріг у Львівській області гр. Завійський Ігор Михайлович недавно придбав у Львові в районі Погулянки розкішну квартиру за 360 тисяч євро? Немає значення на кому ця нерухомість записана, тому що, якщо спитати тещу, тітку чи єдинокровного бомжа на якому зареєстровані документи: «А, чи ви можете довести законність походження коштів на придбання майна?» І не одержавши будь-якої виразної відповіді — треба буде саджати тоді тих, кого продажні судді, посадовці держустанов, міліціонери та прокурори підставляють, переписуючи на них свої квартири, дачі, будинки, палаци, автомобілі та літаки, які вони придбали за хабарі та крадіжки бюджетних коштів.

Дорожники давно мають припасені мішки з грошима у випадку насунення на них чорних хмар. Так ще у 2004 році прокуратурою області була відкрита кримінальна справа проти директора ДП «Львівський облавтодор» п. Тарасовича Ю.М. по факту нецільового використання коштів. Тобто ним був підписаний платіж про оплату 15 мільйонів гривень за незаконну аеродинамічну зйомку. Цим самим були відмиті державні кошти в особливо великих розмірах. Цей випадок пізніше тихо «замнули», бо, напевно, ниточки вели у верхи, але очевидно, що самого Тарасовича ті верхи матеріально не образили. Тоді цей випадок широко освітлювався в пресі.

Звичайно, що сам Тарасович не зміг би зробити це все без чуйного керівництва з верху. Без прямої вказівки, що саме він має робити і кому передавати гроші. А далі це вже, як в анекдоті: «Зустрічаються два держслужбовці. – Братан! У тебе прекрасна дача, нове престижне авто. Тепер тобі, напевно, вже нічого не потрібно? – Ще як потрібно, - відповідає друг. – Що? – Алібі або брат в прокуратурі. » Так от, у Тарасовича, як усім відомо, саме з другим бажанням з анекдоту – усе було в порядку. Класично само собою, що якщо маєш брата в прокуратурі то ніякі тобі кримінальні справи по розкраданню державного майна в особливо великих розмірах не страшні. Пошумлять і перестануть. Трохи нерви попсують, але на посаді залишать. Так от Ю.Тарасович і далі продовжує плідно «працювати» на цій посаді. І ніякі суворі вітри змін влади у верхах не в силі його звідти здути. Цінний працівник, однозначно.

Проте боротьба за наведення порядку в дорожній галузі продовжується. Зокрема, 15 червня цього року голова підкомітету з питань цивільного законодавства комітету з питань правової політики Верховної Ради народний депутат України Володимир Пилипенко звернувся з депутатським зверненням до голови Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор) Вадима Гуржоса, в якому наголошено на потребі перевірки витрат значних сум бюджетних коштів на ремонти доріг на Львівщині.

У запиті народний депутат зазначає, що до нього звернулися працівники Служби автомобільних доріг у Львівській області, які повідомили, що внаслідок проведеної контрольно-ревізійним відділом Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор) перевірки, були виявлені та зафіксовані порушення у фінансово-господарській діяльності Служби автомобільних доріг у Львівській області (далі – Служби). «Однак за час перебування на посаді начальника Служби І. Завійським не було вжито жодних заходів щодо усунення виявлених недоліків та запобігання їх вчиненню в майбутньому. Незрозумілим є також факт призначення І.Завійського на посаду начальника служби. Він раніше працював на цій посаді, але був звільнений за розвал роботи та зловживання службовим становищем … Викликає великий сумнів доцільність утримання ДП «Львівський дорсервіс», який очолює Леонід Михайлович Завійський – рідний брат начальника Служби автомобільних доріг у Львівській області», – сказано у зверненні. У нових змінах у законодавстві про боротьбу з корупцією зайняття посад в державних установах близькими родичами є злочинним порушенням.

Також парламентарій зазначає, що згідно з даними, які надали працівники служби, вбачається, що їх керівником І. Завійським, директором ДП «Львівський облавтодор» Ю. Тарасовичем та братом начальника Служби керівником ДП «Львівський дорсервіс» Л.Завійським укладено низку договорів про проведення поточного ремонту автомобільних доріг на території Львівщини, постраждалих унаслідок липневої повені на суму понад 35 (!) мільйонів гривень. За результатами виконаних робіт, у Службу автомобільних доріг області були представлені відповідні акти приймання ними виконаних робіт. Утім, нардеп зазначає: «Сьогодні залишається невідомим, куди саме, за які послуги і на рахунку якої організації «осіли» бюджетні кошти, які були виділені на ремонт доріг у гірських районах Львівщини, зокрема, у смт Славське». «Згідно з документами, автомобільні дороги у цьому населеному пункті відремонтовані, хоча насправді ніякого ремонту не було», - сказано у зверненні. Аналогічна ситуація є і щодо так званого «ремонту» ділянки автомобільної дороги Львів – Тернопіль.

Отож народний депутат звертається до голови Державної служби автомобільних доріг України з проханням перевірити викладені факти на всі договори, укладені зі Службою автомобільних доріг у Львівській області, ДП «Львівський облавтодор» та ДП «Львівський дорсервіс», проектно-кошторисну документацію, акти приймання виконаних підрядних робіт, платіжні документи щодо зарахування бюджетних коштів на розрахункові рахунки підрядних організацій, договори із субпідрядними організаціями, акти приймання виконаних робіт у субпідрядних організацій, платіжні документи щодо взаєморозрахунків з ними, товарносупровідні та платіжні документи щодо придбання будматеріалів, а також накази про призначення директорів та головних бухгалтерів підрядних та субпідрядних організацій.

Перевірити злочинну бездіяльність дорожніх організацій може кожний хто проїжджає автошляхами Львівщини чи інших регіонів держави. Розбиті, жахливі дороги є не тільки неподобством і незручністю для водіїв та їх пасажирів, але є прямою загрозою їх здоров’ю та життю. Особливо вірогідність загинути на дорозі через поганий її стан виникає взимку, яка, як відомо, кожний рік приходить несподівано і дорожники ніяк з року в рік не можуть до неї відповідно підготуватись. Ожеледиця стає стихійним лихом. Виникає питання: куди пішли, ідуть і йтимуть гроші, які виділяються облавтодорам на ремонти та експлуатацію доріг? Чому так трапляється, що комусь можна безкарно красти, а страждає від цього вся країна і її громадяни.

Володимир Пилипенко та ще декілька депутатів є ініціаторами створення тимчасової слідчої комісії ВРУ щодо перевірки доцільності використання бюджетних коштів на ремонти доріг. «Зараз готуємо всі необхідні документи про створення та функціонування такої слідчої комісії. Будемо звертатися до голів усіх фракцій Верховної Ради, аби ті виділили своїх представників для її роботи. Плануємо створити комісію ще на цьому сесійному засіданні. Вона мала б з’ясувати та розслідувати, на що витратили бюджетні кошти, виділені на ремонт шляхів. Громадяни не мають страждати від злочинної діяльності окремих керівників!» - заявляє Володимир Пилипенко. За його словами, парламентарі також звернуться до глави уряду Юлії Тимошенко, аби вона дала доручення КРУ на проведення позапланової перевірки облавтодорів. «Будемо звертатися із запитом і до генерального прокурора України та КРУ перевірити доцільність використання бюджетних коштів на ремонти доріг», - додає депутат.

Важко буде зрушити і поламати злочинну систему казнокрадства та корупції в дорожньо-транспортній галузі. Важко буде навести порядок, але це – реально. Проте крім народних депутатів ще необхідно, щоб і самі громадяни були небайдужими до стану наших доріг. Чому так важко при наявності ями на дорозі і загрозі виникненню ДТП (дорожньо-транспортної пригоди) не викликати представників ДАІ і чому не скласти акт про неналежний стан дорожнього полотна, огорожі, та навіть розмітки? Чому всі чекаємо, щоб через вибоїну ви попали в кювет і там уже на волю Божу або загинете, або виживете? Чому навіть коли потрапили в аварію через неналежний стан дороги громадяни відмовляються або навіть не знають, що вони можуть судитися з дорожниками про відшкодування одержаних матеріальної та моральної шкоди? Це ж у ваших інтересах і це ваше право. Порядок з дорожниками треба наводити жорстко й безкомпромісно. І це вже час починати відсьогодні.

Віктор НЕВРОДА




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов