АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
непарламентський
опозиційний сайт

НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна
• Світ
• Аналітика
• Спорт
• Фото
• Відео
• Література
 
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• Законодавство і право
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
• Зворотній звязок
Тотальне шахрайство. Як страховики дурять клієнтів
15.10.2009р.

Всеукраїнське об’єднання громадських організацій «Асоціація страхувальників України» на прикладі страхових компаній «Оранта» і «НОВА» показує, як страховики шахраюють при тотальному пошкодженні автомобіля.

Про те, чому «тотал» вигідний страховим компаніям і як вони використовують його для обману клієнтів, описано в статті журналістки Айни Бадалової «Разбили авто вдребезги – готовьтесь отсуживать страховую выплату».

Журналістка не зважилась назвати страхові компанії, про котрі писала. Ми заповнюємо цей пробіл – згаданий у статті Олександр Косар застрахований в компанії «НОВА», а Павло Прокопенко – в дуже «національній» українській компанії «Оранта», котра належить… казахам.

З «Орантою» ми вже зіткнулися в суді, відстоюючи інтереси Павла Прокопенка, а з компанією «НОВА» зустріч попереду.

Виходячи з нашого досвіду, рекомендуємо на етапі укладення договору вимагати чіткого опису в ньому всіх процедур, зокрема, процедури взаємовідносин власників авто з переможцями Інтернет-аукціонів, котрі виявили бажання придбати рештки авто.

Справа в тому, що без детального опису цієї процедури і вказання обставин власника авто страхові компанії інтерпретують її на власний розсуд і, звісно ж, не на користь клієнта.

Відбувається це наступним чином:

a) через підставних осіб страхова компанія штучно завищує вартість рештків авто на Інтернет-аукціоні. Це дозволяє їй занизити суму страхового відшкодування, котру компанія повинна виплатити (ця сума приблизно дорівнює різниці між вартістю нового авто і вартістю рештків);

b) далі фіктивні переможці Інтернет-аукціону спрямовуються страховою компанією до власника авто нібито для придбання залишків, однак з будь-якого приводу від купівлі відмовляються;

c) після цього страхова компанія заявляє, що свої «зобов’язання із забезпечення можливості для реалізації залишків авто» (це цитата з договору) виконала, залишаючи обманутого клієнта наодинці з його «золотими» залишками.

У випадку з Павлом Прокопенком «Оранта» через аукціон завищила вартість залишків авто до 102 тис. грн., зменшивши таким чином суму страхового відшкодування з 180 тис. грн. до 78 тис. грн., з котрих, до того ж, сплатила всього 68 тис. грн., здуривши таким чином клієнта на 112 тис. грн.

При цьому «Оранта» звинуватила клієнта в небажанні продати залишки авто, використовуючи в якості свідків... фіктивних переможців Інтернет-аукціонів, котрі є її пособниками.

Судам дуже складно розбиратися у всіх цих хитросплетіннях, до того ж кваліфікація і об’єктивність українських судів залишає бажати значно кращого.

Тому, вкрай важливо не давати страховій компанії можливості звинувачувати клієнта в несумлінності.

Як це робити на етапі укладення договору, описано вище.

Якщо ж страховій компанії вдалося зберегти в договорі невизначені і двозначні умови, завдяки чому вона намагається звинуватити клієнта в їх невиконанні, то такі умови в суді можна визнати несправедливими і скасувати на підставі норм Закону України «Про захист прав споживачів».

Крім того, вказаний Закон вимагає невизначені і двозначні умови договорів зі споживачами трактувати на їх користь.

Але краще до цього не доводити і всі двозначності усувати до підписання договору.

Леонід Хорін, Генеральний директор АСУ.

Переклад з російської здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

http://biznesgid.com.ua/articles/14.10.09/7977.html




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов