АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
непарламентський
опозиційний сайт

RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СТОПКОМ


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Нові правила паркування набрали чинності
18.03.2010 р.

Нові правила паркування, які набрали чинності в Україні з 1 березня, стануть черговим інструментом «викачування» грошей з автолюбителів. Замість обіцяного підвищення комфорту паркування автомобілісти прогнозовано отримали подорожчання паркувальних послуг і повернення блокувальників. Одне з головних нововведень – офіційний дозвіл застосовувати блокувальні пристрої за відсутності у водія платіжного документа. Талон можна придбати в паркувальника, в газетному кіоску, сплатити через паркомат або за допомогою послуги «мобільне паркування». Залишаючи машину на платній стоянці, водій повинен розмістити паркувальний талон в лівому нижньому куті лобового скла.

У випадку прострочення більш ніж на 10 хвилин, починають свою дію пристрої, покликані перешкодити виїзду транспортного засобу з майданчика. Крім вже добре знайомих блокувальників, застосовуватимуться нові пристрої, котрі встановлюються з боків машини і з’єднуються між собою тросом під днищем. Поки що такі є лише в Києві. Міністерство житлово-комунального господарства найближчим часом планує затвердити кошторис витрат, де буде прописано кількість і якість блокуючи пристроїв. Швидше за все, на їх закупівлі намагатимуться зекономити, придбавши якнайдешевші, тому потенційних загроз для «чотирьохколесних друзів» автолюбителя, думається, тільки додасться.

Ще одне важливе питання – обладнання парковок. До 2012-го всі місця повинні бути обладнані паркоматами, а також в’їзними та виїзними терміналами. Вартість переобладнання досить висока. Тому вже зараз, особливо в регіонах, все частіше говорять про те, що встановлювати їх в більшості випадків будуть не комунальні підприємства, а приватні підприємці, котрі за договором працюють на цих майданчиках. Відповідь на питання, чому потенційно настільки прибутковий для міськбюджету бізнес відданий на відкуп приватникам, очевидно, залишиться «за кадром». Що ж стосується КП, то їх функція нібито обмежиться «посередництвом» між орендарями та міським бюджетом. А ось чи захочуть «тимчасові господарі» викладатися на всі 100, аби працювати по-європейському, – досить спірне питання.

Загалом, виходить, очікуваний сервіс – справа майбутнього, а стягнення платежів з автолюбителів, застосування блокуючи пристроїв – вже сучасність. І саме ця обставина викликає шквал невдоволення зі сторони автолюбителів. Вимагати відповідну суму за свою послугу комунальне підприємство не має права до тих пір, поки не приведе стан майданчика у відповідність до Правил паркування.

Зараз паркувальні майданчики не те, що не обладнані всім необхідним – в більшості своїй вони являють собою неочищені від снігових заметів і сміття місця, так-сяк зведені огорожі, вкрай незручні під’їзди до стоянок.

Крім того – блокування руху автомобіля також є послугою і вимагає оплати, що також суперечить законодавству, адже підпадає під поняття подвійного оподаткування.

До слова, стосовно обґрунтованості тарифів виникає багато питань. Наприклад, в п. 30 постанови Кабінету Міністрів України № 1342 від 03.12.2009 р. сказано: «Під час паркування на майданчику для платного паркування користувач сплачує збір за паркування, розмір котрого встановлюється органами місцевого самоврядування за законом, а також вартість надання послуг із утримання майданчиків для платного паркування». Однак цей пункт суперечить Декрету Кабінету Міністрів «Про місцеві податкові збори» (а даний документ має статус закону), в котрому «чорним по белому» написано, що місцевий збір повинен складати 17 коп. на годину на майданчиках, відведених для паркування, і 51 коп. – на спеціально обладнаних.

Цікава структура тарифу: решта частини суми (за вирахуванням 17 або 51 копійки) – це вартість послуг з утримання майданчиків, котрі надає комунальне підприємство. Лише в столиці таких – близько 17 тис., причому, завантажених, як правило, «під зав’язку». Година стоянки, в залежності від зон розташування в місті, коштує від 3 до 10 гривень для легкових і до 30 – для вантажівки з причепом. Здавалося б, «Київтранспарксервіс» повинен перераховувати в казну столиці сотні мільйонів гривень, що він реально заробляє. «По Києву це – 200-300 млн. гривень на рік», – вважає екс-міністр з питань ЖКХ Олексій Кучеренко.

Але в самій організації отримання такого надприбутку заперечують. Те ж саме говорять і в паркувальних сервісах інших міст, багато хто навіть скаржиться на нерентабельність. І це наводить на сумні роздуми: а куди ж грошики пливуть?

Теоретично, водії можуть відмовитися від «нав’язаного сервісу». В п. 32 постанови говориться, що якщо користувач відмовився сплатити збір за паркування і вартість послуг з утримання майданчиків, представник оператора складає відповідний акт, котрий підписують два свідки, користувач і представник оператора. В такому випадку питання сплати збору за паркування і вартості послуг з утримання майданчиків для платного паркування, а також вартості застосування технічних засобів для перешкоджання виїзду з майданчика вирішується в судовому порядку. Але, на практиці, працівники служб блокування не хочуть надавати водіям акти про відмову – втрачати «живі гроші» не хочеться, як і чекати на рішення суду, котре може виявитись не прогнозованим.

До речі, випадки повернення грошей за незаконне встановлення блокувальників, і отримання по одній тисячі гривень компенсації за моральну шкоду в українській реальності були. Напевне, за допомогою Феміди повинні вирішуватись питання і у випадку пошкодження автомобіля блокувальником, а також у випадках, коли володілець автомобіля, сплативши стоянку за одну годину, через непередбачені обставини, затримався на 15-20 хвилин – а подібних ситуацій в нашому житті буває достатньо.

Блокувальники вже працюють, хоча окремі ентузіасти намагаються поставити під сумнів законність таких дій. Так, громадська організація «Комітет прямої дії» закликає водіїв не оплачувати послугу у випадку, якщо місце для паркування не відповідає вимогам, тобто за відсутності синьої або блакитної смуги на бордюрі і проїзній частині, інформаційних щитів з даними про оператора, вартість послуг, переліком контактних телефонів, безкоштовних місць для автомобілістів-інвалідів. А таких в Україні – більшість.

Переклад здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

www.pro-consulting.com.ua



Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ