АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
непарламентський
опозиційний сайт

НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна
• Світ
• Аналітика
• Спорт
• Фото
• Відео
• Література
 
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• Законодавство і право
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
• Зворотній звязок
«Добровільно» - значить примусово. Гроші з повітря: новий вид поборів від ДАІ МВС
14.08.2009р.

На оригінальність генерал Коломієць - начальник Департаменту ДАІ МВС України, а за сумісництвом трохи чи не права рука міністра внутрішніх справ Юрія Луценка в створенні корумпованих схем з вибивання народних грошей і успішного їх «відмивання» - на жаль, вже не здатний.

Хоча чи варто ламати голову, коли на озброєння можна взяти нещодавно забуте старе, видаючи його за продумане и добре організоване нове. Головне, намутити посильніше, аби грошики, як кажуть, - рікою, а кінців - катма.

Багато у кого на пам’яті ДП «Ресурси» МВС і «Рікас», які були організовані і успішно «доїли» народ під час першого пришестя на пост міністра Луценка, а начальником ДДАІ - Коломійця.

Схема була гранично простою: під час проведення будь-якої операції спочатку в регіонально-екзаменаційних підрозділах ДАІ, а потім і у всіх інших міліцейських службах, які надають платні послуги населенню, з’явився ще один вид платежу - «послуги». І нехай сума, котру необхідно було сплатити, була невеликою – всього кілька гривень, але вона супроводжувала кожну (!) операцію, будь то постановка автомобіля на облік або отримання паспорта.

А таких операцій навіть в найзубожілішому містечку підрозділи міліції провадили щоденно сотнями. Гроші стали «робити з повітря», адже кожному, хто звернувся в міліцію, доводилось сплачувати «послуги», про котрі ніхто не підозрював. Згідно наявної в «УК» інформації, готівкові кошти тоді з регіонів у Київ звозились мішками. Куди? На кудикину гору...

Спочатку, правда, декотрі ще порядні і не змінені на «своїх», «помаранчевих», начальники УМВС и ДАІ було збунтувалися. Але на місця одразу ж, як за командою «фас», ринулись юнці в погонах, які нічого з себе не представляють, але мають широкі повноваження у вигляді посвідчення «помічника міністра» і можливості у всякий час «стукати» шефу. Чисельні міліцейські керівники пам’ятають фрази, які звучали від таких «помічників», багато з яких годились по віку в сини: мовляв, тобі що, працювати набридло?.. Якщо й це не переконувало – дзвонив певний «головний помічник» - з МВС.

Всі ці «Рікаси», «Ресурси» і подібні їм фірмочки припинили існування після зняття Луценка. За інформацією «УК», в часи Цушка навіть порушили кримінальні справи щодо діяльності цих організацій. Допитувались начальники УМВС, ДАІ областей... Але, певно, за чиєюсь політичною волею справі так і не дали ходу. Потім – нове призначення Луценка і, само собою, Коломійця...

А ось, нарешті, і сама історія. Постановою Кабміну України №607 від 9 липня 2008 року «Про затвердження Порядку надання суб'єктам господарювання повноважень на проведення перевірки технічного стану колісних транспортних засобів під час державного технічного огляду» правила проведення державного технічного огляду нібито наближені до європейських.

Технічний стан перевіряється на СТО, документи і платежі - в ДАІ. Перелік таких суб’єктів заноситься до реєстру Департаменту ДАІ, що й надає право на видачу необхідних довідок. Станом на 06.04.2009 року допущених до проведення техоглядів СТО на території України було трохи більше 50 (інформація з офіційного сайту ДДАІ МВС). Зараз - далеко за 100. Пік допуску до реєстрації припав десь на лютий-травень цього року. Спокійно підприємці змогли попрацювати лише пару місяців.

В «УК» вже надійшли сигнали з ряду областей про те, як суб’єкти, які проводили техогляди, намагаються силоміць загнати у Всеукраїнську громадську організацію «Всеукраїнська Асоціація фахівців з безпеки дорожнього руху». Причому у всіх областях це виглядає приблизно однаково: на СТО приїжджає регіональний представник Асоціації в супроводі, зазвичай, заступника начальника ДАІ області або начальника відділу авто технічної інспекції ДАІ (напевне, для важливості моменту).

Саме вони й переконують в необхідності стати членом Асоціації. Умови гранично прості: 3000 гривень – вступний внесок і 1500 гривень - щомісячна плата (дивіться договір).

При цьому регіональний представник залишає свою візитівку з символікою Департаменту ДАІ (теж для пихи?). До ранку дають час подумати. Наступного дня представник дзвонить вже сам: мовляв, ви не можете відмовитись. ви не повинні цього робити, адже уявіть, які можуть бути наслідки!

Наслідки, дійсно, чекати себе не змушують. «УК» володіє інформацією, як на СТО, власники котрих відмовились вступити до асоціації, були спрямовані перевірки ДАІ.

Нам також стало відомо, що суб’єкти господарювання вирішили звернутися до Кабміну з вимогою захистити їх від протиправних дій ДАІ.

Чим закінчиться цей скандал - невідомо. Але характерним є інше: ініціатором чи не більшості подібних комерційних ініціатив МВС України чомусь виступає Департамент ДАІ.

І ще: в якій цивілізованій державі міліція (поліція) офіційно займається комерцією? Відповідь відома кожному...

Тимофій Невідімов

Переклад здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

http://www.cripo.com.ua/




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов