АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
непарламентський
опозиційний сайт

НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна
• Світ
• Аналітика
• Спорт
• Фото
• Відео
• Література
 
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• Законодавство і право
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
• Зворотній звязок
Авторинок очікує змін
31.08.2009р.

Восени український авторинок почне жити за новими правилами. 6 вересня закінчується дія 13% надбавки до ввізного мита.

Імпортери в очікуванні нового товару продають моделі 2008 року зі знижками. Тим часом аналітики радять скористатися зниженням ціни, адже депутати можуть продовжити дію мита ще на півроку.

Скасування надбавки до мита позначиться, перш за все, на асортименті вітчизняних автосалонів. Вибір іноземних автомобілів стане значно більшим. А от на зниження ціни експерти радять не розраховувати.

Надбавки проігнорували

13% мито на ввезення автомобілів з’явилось 6 березня. Тоді його введення назвали перемогою парламентських лобістів. Адже уряд переслідував благородні цілі – підтримати вітчизняний автопром, котрий входить до інтересів одразу кількох депутатів із різних – бютівця Таріела Васадзе, нашеукраїнця Петра Порошенка і регіонала Дмитра Святаша, котрі представляють інтереси "УкрАВТО", "Богдана" і "Автоінвестбуду" відповідно.

Конкурентноздатність українського товару вирішили підвищити у простий спосіб – зробити імпортний дорожчим за рахунок надбавки.

Але дилери завчасно перестрахувались. Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко розповів про те, як це було: "Ми попросили всіх членів асоціації внести корективи у бізнес-плани і ввезти більше автомобілів для того, аби можна було попрацювати до 6 вересня".

Більшість імпортерів з завданням справились, і вітчизняні авто склади виявились забитими під зав’язку. З березня нові автомобілі до України практично не ввозились – за даними ВААІД, імпорт впав на 96%. Це дозволило не підвищувати ціну на 13%, відповідно, в вересні її ніхто знижувати не буде.

Але з цього правила є винятки. Вони стосуються дилерів, котрі працюють в преміум-сегменті ринку. Висока вартість товару не дозволяє запасатися ним наперед, тому невелика кількість дорогих машин ввозились і під час дії мита. Після його скасування саме ці авто подешевшають.

Сезонний розпродаж

Чим порадує покупця скасування 13% мита – так це більш широким вибором. Зараз в автосалонах представлені в основному автомобілі 2008 року випуску. Дилери вже готуються до нового безмитного завозу, для цього їм необхідно звільнити місце. Це підштовхнуло продажі – в липні вони зросли майже на 16% в порівнянні з червнем. Такий стан речей, а також відновлення кредитування деякими банками дали привід говорити про відродження ринку.

Але знижково-кредитний рай не будет тривалим, кажуть експерти, і радять запастися уціненим товаром вже сьогодні.

"У вересні чисельні кредитні програми будуть призупинені, адже у споживача ще наявна певна недовіра до банківської системи", - розповів фінансовий директор компанії "Простобанк-Консалтинг" Олександр Седих.

Експерт прогнозує, що авто кредити відродяться в повному об’ємі лише в березні наступного року.

Але кінець літа зовсім не означає кінця сезонного розпродажу. Деякі салони надаватимуть знижки, стверджує Назаренко. З його слів, з серпня міжнародні корпорації почнуть випуск автомобілів модельного ряду 2010 року, тому моделі теперішнього року можуть ввозитись до України для продажу за зниженими цінами.

Депутати хочуть надбавки

Ані прогнозований новий виток кризи, ані згортання кредитних програм не лякають імпортерів так, як продовження дії мита ще на півроку. Це цілком реально – відповідного законопроекта вніс бютівець Сергій Терьохін, а слідом про надбавки потурбувались Микола Присяжнюк (ПР), Євгеній Сігал (БЮТ) та Андрій Давиденко (НУНС). Ціль у депутатів все та ж – захистити українського виробника, адже піврічна дія надбавки жодним чином не допомогла вітчизняному автопрому. Солідні складські запаси дозволили дилерам не підвищувати цін, тим часом фінансові труднощі змусили українські підприємства згортати виробництво. За даними "Укравтопрому", з червня по липень воно знизилось майже на 15%, а з січня по липень – на цілих 84%. Покупці не поспішають придбавати нові українські автомобілі, надаючи перевагу перед ними потриманим авто. За даними компанії AUTO-Consalting, на початку літа автомобілів б/у продавалось удвічі більше, ніж нових.

Але продовження надбавки ще на півроку суттєво змінить ситуацію. Адже запасів на складах більше не лишилось, дилерам доведеться ввозити новий товар і розкошелитись на підвищене мито. "В цьому випадку автомобілі подорожчають на 15%", - прогнозує Олег Назаренко.

Попри прибічників надбавки у вигляді українських парламентарів, у неї є й серйозні противники. В першу чергу, незадоволені митники. Зі слів голови Держмитслужби Анатолія Макаренка, за підсумками першого кварталу імпорт автомобілів скоротився з 79 до 23,5 тис. штук, через що казна недоотримала 1,2 млрд. грн. Але головна надія тих, хто збирається купити нову іномарку – на ВТО. Адже дія 13% надбавки на мито порушує правила Всесвітньої торгової організації, про що її представники неодноразово говорили уряду України. А оскільки Юлії Тимошенко, котра навіть бюджет складає у відповідності з побажаннями МВФ, кредити міжнародних організацій зараз важливіші, ніж інтереси вітчизняних підприємців і депутатів, можливо, вона дослухається до побажань ВТО.

Олена Павленко

Переклад здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

http://biznesgid.com.ua/articles/26.08.09/6705.html




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов