АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАДСИЛАЙТЕ НАМ СВОЇ СТАТТІ ЯКІ ДОПОВНЮВАТИМУТЬ ЗМІСТ САЙТУ ЗА АДРЕСОЮ: stopcom@ukr.net ВОНИ ОБОВ"ЯЗКОВО БУДУТЬ НАДРУКОВАНІ!           Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
непарламентський
опозиційний сайт

НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна
• Світ
• Аналітика
• Спорт
• Фото
• Відео
• Література
 
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• Законодавство і право
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
• Зворотній звязок
Хто гальмує створення правосуддя в Україні?
19.06.2009р.

Українцям – безоплатну правову допомогу! Така остання ініціатива уряду Юлії Тимошенко в сфері права. Актуальна, потрібна, по-справжньому європейська. Головне – аби не вийшло, як зі створенням справедливого суду, план котрого (дуже високо оцінений Радою Європи!) розробили рівно три роки тому. І досі не затверджують. Хто?

Звідки взявся план?

Поки що в Україні немає правосуддя для всіх. Його створення дивовижним чином змінило б країну. Чесний бізнес, прості люди, гра за правилами – все це отримало б захист.

– Україна вступить до Євросоюзу через п’ять років, – пообіцяв після Майдану новопризначений віце-прем’єр з євроінтеграції Олег Рибачук.

Зараз – за сім місяців до спливу цього строку – можна хіба що посміхнутись. Тоді багато хто вірив, що все це можливо.

Влітку 2005 року новий Президент створив Національну комісію зі зміцнення демократії і утвердження верховенства права. Головою призначив Сергія Головатого. І дав повний карт-бланш на розробку ідей, як зробити назву комісії реальністю.

Як планували створити правосуддя?

Що заважає суддям судити справедливо? Як це виправити? Ось які відповіді дала комісія:

10 травня 2006 року Ющенко схвалив ці ідеї своїм указом. Більшість з них стали двома законопроектами – «Про судоустрій» і «Про статус суддів». На заході український план реформи отримав схвалення, що трапляється рідко, особливо в сфері демократії. Зазвичай звідти критикують ідеї української влади.

Хто заблокував зміни?

Можливо, питання слід ставити інакше: а їх хтось взагалі просував? Справедливий суд в першу чергу вигідний людям без посади, грошей і недоторканності. Тобто не вищим політикам.

Що для цього зробив Президент? Після схвалення ідеї комісії... півроку не вносив законопроекти до Ради. Зі слів Головатого, в решті решт, він вдався до шантажування Секретаріату Президента.

Сергій Головатий:

– Я пішов до (заступника голови Секретаріату Івана) Васюника, і сказав: «Ми подаємо від себе разом з (головою комітету Ради з питань правосуддя Сергієм) Ківаловим. Хочете? Не годиться, аби Президент, котрий все це ініціював, не був автором». Тоді Ющенко подав».

Після цього Президент боровся з суддями, які заважали йому розпустити Раду, гальмував призначення суддів через ворожнечу з Верховним судом і... час від часу закликав парламент створити правосуддя. А місяць тому сказав керівнику Групи країн Ради Європи проти корупції Драго Косу: «Я великий песиміст стосовно того, що нам вдасться їх провести в парламенті».

Що роблять лідируючі політичні сили? Впродовж цих двох років було дві коаліції, що мали уряд і більшість в Раді, тобто – можливості провести будь-які реформи.

Що можна робити самому?

Поки що особисто можна хіба що поскаржитись на суддю. Ось адреси посадових осіб, котрі мають право ініціювати притягнення судді до відповідальності:

Члени Ради суддів України (01021, м. Київ, вул. Липська, 18/5);

Міністр юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13);

Уповноважений з прав людини (01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8);

Народні депутати України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5);

Голова Верховного Суду України (01024, м. Київ, вул. П. Орлика, 4).

Ось за цією адресою в Інтернеті – http://www.minjust.gov.ua/0/19398 – Міністр юстиції Микола Оніщук розмістив зразок скарги. До речі, Оніщук готовий цим займатися сам. Міністерство повідомило «Свідомо», що з 2008 року він ініціював притягнення до відповідальності 32-х суддів.

Хоча справжнього правосуддя не буде, доки ми, виборці, не почнемо слідкувати, що політики роблять (і не роблять), аби воно з’явилось. Це – всім нам до роздумів перед майбутніми виборами.

Кому безоплатно надаватимуть правову допомогу? (з законопроекту уряду Тимошенко)

Як відбирають суддів?

Цим займаються чисельні інстанції – від кваліфікаційних комісій в областях до Президента і Ради. Причому всі – без чітких критерії, не кажучи вже про прозорість. Загляньте, наприклад, за допомогою «Свідомо» на засідання передостанньої інстанції – Комітету Ради з питань правосуддя.

Кілька десятків суддів заюрбились під масивними дверима комітету. За сигналом службовця апарату проходять по одному. Тихо здороваються, мовчки слухають (стоячи, хоча депутати-члени комітету – сидять), тихо дякують і йдуть. Дякують за рекомендацію обрати безстроково. Першого разу кожен суддя призначається Президентом – на 5 років. А ось вдруге обирається вже Верховною Радою – назавжди. Після цього лише смерть, старість або страхітливі злочини (котрі ще потрібно довести!) можуть позбавити суддю мантії. Він - недоторканний.

– Питання є?

– Немає.

– Голосуємо... Одноголосно.

Як Партія регіонів, БЮТ, НУ-НС і Компартія обманули виборців

Четверо з п’яти політичних сил в діючому парламенті на виборах дали дали схожу обіцянку стосовно правосуддя. Давайте згадаємо.

Чому ж ми досі не обираємо суддів?

«Свідомо» звернулася з цим питанням до пресс-служб вищезгаданих політичних сил. Відповідь надійшла лише з «Народної самооборони». Лариса Сарган, керівник пресс-служби «Народної самооборони»: «Ця обіцянка була частиною передвиборчої програми, її робила «Наша Україна» – всі питання до них».

Єгор Соболєв

Переклад здійснено сайтом «Стопком». Джерело:

http://www.telegraf.in.ua/answers/2009/06/05/news_12899.html




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов