АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАДСИЛАЙТЕ НАМ СВОЇ СТАТТІ ЯКІ ДОПОВНЮВАТИМУТЬ ЗМІСТ САЙТУ ЗА АДРЕСОЮ: STOPCOM@UKR.NET ВОНИ ОБОВ"ЯЗКОВО БУДУТЬ НАДРУКОВАНІ!           ЯКЩО ВИ МАЄТЕ БАЖАННЯ ДОПОВНИТИ АБО ЗАПЕРЕЧИТИ ЦЮ СТАТТЮ, ТО МИ ЧЕКАЄМО НА ВАШІ КОМЕНТАРІ АБО ДОПОВНЕННЯ ЗА АДРЕСОЮ: STOPCOM@UKR.NET           
Головна
непарламентський
опозиційний сайт

НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна
• Україна
• Світ
• Аналітика
• Спорт
• Фото
• Відео
• Література
 
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• Законодавство і право
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
• Зворотній звязок
Порядок прийняття нової Конституції України
15.05.2008р.

Згідно з чинною Конституцією України, стаття 5, частини перша, друга і третя,:

«Україна є республікою.

Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.» (положенню частин другої, третьої статті 5 дано офіційне тлумачення згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 05.10.2005р. №6-рп/2005):

«Із нормативно-правового змісту положень частин другої, третьої статті 5 Основного Закону України, за якими народ є носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні та народові належить право визначати і змінювати конституційний лад в Україні, випливає, що народ має право приймати нову Конституцію України».

Опираючись на положення статті 5 Конституції України і офіційне тлумачення Конституційного Суду України, пропонується наступний порядок прийняття нової Конституції України:

Винести на всенародний референдум такі питання: ТАК НІ

1. Чи потрібно приймати нову Конституцію України

2. Чи потрібно обирати Конституційні Збори для підготовки тексту нової Конституції

3. Яку систему влади Ви підтримуєте:

3.1. Народ обирає:

І варіант - главу виконавчої влади (президента) і парламент

ІІ варіант - парламент, який обирає главу виконавчої влади

3.2. Народ обирає: : І варіант - двопалатний парламент

ІІ варіант - однопалатний парламент

3.3 Депутати парламенту обираються:

І варіант - за мажоритарною системою

ІІ варіант – за партійно-пропорційною системою

В разі отримання позитивних результатів референдуму по пп. 1 і 2 Верховна Рада приймає Закон України про порядок обрання членів Конституційних Зборів, призначає дату проведення виборів до Конституційних Зборів.

Проект Конституції, напрацьований Конституційними Зборами, виноситься на всенародне обговорення.

За результатами обговорення Конституційні Збори редагують проект Конституції, який виноситься на референдум.

Прийняття референдумом нової Конституції є остаточним.

Нова Конституція вступає в дію з моменту опублікуванню її тексту в державних засобах масової інформації (Голос України, Урядовий Кур’єр, Вісник Президента).

Пояснювальна записка

п.3.1. І варіант передбачає, що народ обирає дві незалежні гілки влади – главу виконавчої влади (президента) і законодавчий орган влади – парламент (президентсько-парламентська модель влади).

ІІ варіант передбачає, що народ обирає законодавчу гілку влади, яка обирає главу виконавчої влади (парламентська модель влади).

На думку ЛГКР, президентсько-парламентська модель влади відповідає розвитку українського суспільства на даному етапі і є більш демократичною та відповідальною порівняно з парламентською.

п.3.2 І варіант передбачає обрання двопалатного парламенту, верхня палата якого формується за територіальним принципом, а нижня палата за представницьким принципом.

Верхня палата (Сенат) формується шляхом обрання двох сенаторів від кожної області (регіону), терміном на 6 років.

Нижня палата ( Палата Послів) формується шляхом обрання 300 послів по виборчих округах з рівним населенням терміном на чотири роки.

ІІ варіант передбачає обрання однопалатного парламенту в складі 450 Послів по виборчих округах з рівним населенням терміном на чотири роки.

п.3.3. І варіант передбачає вибори в парламент за мажоритарною системою: на кожному окрузі по одному кандидату від партії, а також само висуванці. Для обмеження кількості кандидатів вводиться обмеження за віком і внесення коштів, які використовуються для проведення виборчої кампанії.

ІІ варіант передбачає вибори в парламент за партійно-пропорційною системою (за партійними списками).

На думку ЛГКР, вибори в парламент за мажоритарною системою є більш демократичними і мінімально обмежують пасивне право кожного громадянина України бути обраним.

член Громадського конституційного комітету Львівщини МИРОСЛАВ НАГІРНИЙ




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов