АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: stopcom@ukr.net            Пишіть нам: stopcom@ukr.net           
Головна сторінка
 
RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


НАВІГАЦІЯ
По сайту
• Головна сторінка
• Україна___ПОЛІТИКА
• Світ_____Н О В И Н И
• Аналітика
• Фото
• Відео
• Література
• АРХІВ НОВИН СТОПКОМУ
• Фото дня (архів)
• Політгумор
Влада Закону
Законність і ваші права
• ВГО "ВЛАДА ЗАКОНУ"
• ЗАКОНОДАВСТВО і ПРАВО
• Коментарі фахівців
• Антикорупційна програма
• Зразки документів
 
Про нас
Проект
• Редакція
• Співробітництво
Депутат облради заступився за вертепного Жида
05.01.2012 р.


Депутат Львівської облради від ВО “Свобода” Остап Стахів став на захист персонажа українського вертпу Жида. Про це він сказав під час сьогоднішнього сесійного засідання.

За словами депутата, вертепні дійства - це народна творчість і кожна громада має сама вирішувати, які персонажі мають бути у вертепі.

Як зазначив Остап Стахів, перший вертеп у Львові поставили 25 грудня 1988 року у Палаці культури імені Гната Хоткевича, де на сцені впродовж усіх різдвяних свят були присутні усі персонажі Вертепу: Пастушки, Ангел, Кобзар, Козак, Царі, Ірод, Воїни, Смерть та сам Жид.

«Після 70-річної заборони українських традицій для людей це було початком духовного відродження українського народу, - зазначив він. - Чомусь дехто вважає, що такі персонажі як Жид не повинні бути у Вертепі. Образ цього персонажу завжди був колоритним і дотепним і позитивно сприймався глядачами. Я разом із своїми колегами-артистами із фольклорного театру об`їздив з Вертепом чи не всю земну кулю. Коли на сцену вибігав Жид - зал оживав, зал вибухав емоціями позитиву та сміху, коли вертепний персонаж Жид показував глядачам негативні риси, які притаманні народу - грошолюбство і матеріальні спокуси, коли за гроші можна купити все: і курку, і гуску, і людську душу. Це він відкривав очі народу на ті негативні риси, від яких йому необхідно звільнитися. І ці риси народ може побачити тільки через призму персонажу Жида”. Депутат підкреслив, що цей персонаж “ніколи він не сприймався як приниження гідності єврейського народу”.

“Чи ви, панове, чули, щоб в час чи після Різдва почалися єврейські погроми? Та ніколи персонаж Жида в Вертепі не спровокував український народ до таких дій. Чи чули ми нарікання чи скарги численних єврейських громад в Україні чи світі на вертепні дійства та їх персонажі? Ні!» - заявив О.Стахів.

Нещодавно ректор та віце-ректор УКУ отець Борис Ґудзяк і Мирослав Маринович оприлюднили відкритого листа, в якому пропонують вивести персонаж Жида з вертепного дійства.

“Ми розуміємо, що дихотомічне вертепне дійство просто вимагає персоніфікації полюсу зла – без цього ?брази добра стали б "ходульними". Проте є різниця між образами Ірода та Смерті, з одного боку, та образом "Жида" – з іншого. В тому другому випадку зло ототожнюється з цілою етнорелігійною групою – отже, ми маємо вирішити, чи справді така світоглядна позиція є нашим новітнім "богослов’ям визволення", яким ми хотіли б оберегти себе від вселенського зла.

Насправді жодна людська культура не має монополії ні на чесноти, ні на пороки. У всіх людей ДНК за своєю природою однакові, й не існує гену підлості чи, навпаки, доброчесності. Отже, кожен народ, як і кожна людина, може вознестися до найвищих духовних вершин і шубовснути у найгірші гріховні провалля” - зазначено у листі.

Керівники УКУ нагадують, що євреями в історичному бутті були не тільки міняйли, торговці та лихварі.

“Євреями були, зокрема, апостоли, члени найдавнішої християнської спільноти та майже всі автори Нового завіту (за винятком Луки). Єврейською була Пресвята Родина – Йосиф та Марія. Врешті-решт, по Своїй земній Матері євреєм був і Сам Ісус, Різдво Якого ми готуємось тепер зустрічати. Християнство наше вийшло з лона юдаїзму, переймаючи від нього віру в єдиного Бога. Отож, хто, як не ми, мали б прибрати поставу вдячного смирення й усвідомити той надзвичайний факт, що, кажучи словами Ап. Павла, будучи дичкою оливною, защеплені були між святе галуззя та стали співучасниками кореня та оливного соку (пор. Рм 11:16 – 17). На основі цього ще Папа Пій ХІ стверджував: "Духовно усі ми семіти" — зазначають автори документа.

Ґудзяк та Маринович підкреслюють, що окремі ?брази, які колись здавалися невинними, сьогодні можуть травмувати людські душі й суперечити нашій земній місії. “Не біймося розпрощатися з ними – біймося не помітити, що, обстоюючи застарілі ?брази, ми порушуємо найважливіше в християнстві – заповідь любові” - пишуть автори.

Вони наголошують на тому, що сучасні прояви зла розмаїті та універсальні, відтак зводити усе це розмаїття до тріади традиційного вертепу (Ірод – Смерть – Жид), зокрема до архаїчної постаті "Жида", означало б, “що ми, наче дальтоніки, не помічаємо деяких кольорів нашого мінливого й різнобарвного світу”.

Джерело: Львівський портал




Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов