АНТИОЛІГАРХІЧНЕ ПОЛІТИЧНЕ ВИДАННЯ

НАША ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА: v_zakon@ukr.net або stopcom@ukr.net            Пишіть нам: v_zakon@ukr.net           
Головна сторінка
RSS підписка нашого сайту

ПІДПИСКА СтопкомUA


>
Результати антикорупційної діяльності Верховної Ради VII скликання є незадовільними - експерти
11.09.2014 р.

Жодна політична сила протягом каденції Ради не дотримувалась своєї передвиборної програми в контексті боротьби з корупцією. Не зважаючи на прийняття деяких важливих антикорупційних законопроектів, ще 17 важливих антикорупційних ініціатив підвисли в Раді і не виносяться на голосування. При цьому як мінімум 12 законів, внесених у Раду, мали яскраво виражену корупційну складову. Таких висновків дійшли учасники прес-конференції «Підсумки Антикорупційної діяльності Верховної Ради VII скликання: Боротьба чи імітація?», яку 10 вересня у приміщенні інформагентства УНІАН провели експерти Центру політичних студій та аналітики спільно з народним депутатом Олегом Медуницею.

Експерт Центру, голова експертної ради при Комітеті ВРУ з питань боротьби з організованою злочинністю та корупцією Віктор Таран представив результати дослідження «Підсумки Антикорупційної діяльності Верховної Ради VII скликання». Відповідно до дослідження, 4 з 5 партій, що пройшли до Ради у 2012 році, мали обіцянки, пов’язані з боротьбою з корупцією. Проте жодна з партій не спромоглася бодай на третину виконати обіцяне. Так, ВО «Батьківщина» з 7 обіцянок виконала одну повністю і одну частково, партія УДАР – частково 1 з 7, ВО «Свобода» - частково 1 з 5, КПУ – жодної (всього було 6 обіцянок). Партія регіонів обіцянок боротьби з корупцією у програмі не мала.

«Результативність антикорупційної діяльності Ради до 2014 року я б оцінив на трійку, після революції – на слабку четвірку, – заявив Віктор Таран. – Хоче деякі вимоги Майдану у сфері боротьби з корупцією і були прийняті, в цілому депутати аж не поспішали відрізати себе та своїх однопартійців від корупційних «годівничок». Якщо парламент наступного скликання не буде активнішим у справі протидії корупції, на економіку країни чекатиме колапс вже наступного року».

Всього за 2 роки Рада прийняла більше десятка важливих антикорупційних закони. Закони прийняті до 2014 року стосувалися, переважно, приведення українського законодавства у відповідність до вимог Європейської Комісії. Після Революції Гідності було прийнято ще 5 важливих антикорупційних законопроектів. Проте нерозглянутими лишаються 17 ініціатив по боротьбі з корупцією, в тому числі такі критично-важливі закони як «Про національне бюро антикорупційних розслідувань», «Про відкритість використання публічних коштів», Антикорупційна стратегія на2014-2017 роки тощо .

Натомість, у законопроектах Ради часто зустрічалися неприховані корупційні схеми. Так, експертами Центру політичних студій та аналітики було виявлено 12 законопроектів, що містили ознаки корупції. 6 з них були подані Кабінетом міністрів Миколи Азарова, 3 депутатами від фракції Партії Регіонів, по одному від ВО «Батьківщина», а також спільних ініціатив ПР та «Свободи» і ПР та «Батьківщини».

Народний депутат Олег Медуниця також надав власну оцінку діяльності Верховної Ради. Він відзначив прогрес з прийняттям антикорупційних актів після Революції Гідності. За його словами, Верховній Раді вдалося прийняти закони про люстрацію суддів, зробити більш прозорою процедуру проведення державних закупівель та полегшити доступ до інформації. Ці ініціативи є однозначно позитивними.

«На жаль, поки що не прийняті закони про повну люстрацію, про Національне бюро антикорупційних розслідувань. Триває розгляд і законопроекту «Про відкритість публічних коштів» співавтором якого я є, - заявив Олег Медуниця, - Реальні антикорупційні реформи зможе провести вже ноовообрана Рада, а не діючий парламент, значну частину якого становлять «регіонали» - колишні і діючі».

Експерт Центру політичних студій та аналітики Володимир Тарнай розповів про найважливіші антикорупційні ініціативи, які наразі зареєстровані у Раді та потребують ухвалення. Зокрема, він детально розповів про законопроект №2012а «Про відкритість використання публічних коштів», який чекає на голосування у другому читанні.

Закон передбачає створення он-лайн платформи, на якій буде відображена вся інформація як розпоряджаються публічними коштами в Україні починаючи від держбюджету та бюджетів міст і закінчуючи витратами комунальних підприємств.

Данні, що публікуватиметься на сайті, будуть достатньо конкретизовані: від інформації про замовника, ціни та вартості товарів та послуг до витрат на відрядження. Якщо зараз дізнатися ці цифри складно, а іноді неможливо, то разом з прийняттям закону ситуація зміниться кардинально - вже самі державні установи та підприємства будуть власноруч публікувати всю інформацію про витрати коштів он-лайн.

«З будь-якої точки планети ви зможете безкоштовно і в зручний спосіб прослідкувати, яким чином були витрачені кошти, виділені державою, будь то ремонт доріг на вашій вулиці чи будівництво дитячого садочка у далекому карпатському селі. І якщо кошти були витрачені не за цільовим призначенням або явно розкрадені – це теж буде відображено» - заявив Володимир Тарнай.

Передрук дозволено тільки з посиланням на джерело та автора в друкованому виданні та гіперпосиланням в інтернет-виданні. Всі публікації захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права».






МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ